2024. április 26. 21:34

KezdőlapWRCLappi számára volt rock és roll is, és még a dobogó is...

Lappi számára volt rock és roll is, és még a dobogó is meglett

-

Esapekka Lappi öt évvel ezelőtti győzelme után idén szeretett volna dobogóra állni a Finn Rallyn, amit előbb egy “rock”, majd vasárnap egy “roll” után is sikerült elérnie. 

Esapekka Lappi 2017-ben eddigi egyetlen WRC futamgyőzelmét szerezte a Finn Rallyn a Toyota csapatával, ami után idén szeretett volna dobogón zárni. A finn versenyzőt azonban szombaton egy szikla felcsapódása zavart meg, majd vasárnap borult, de így is sikerült megszereznie a dobogó legalsó fokát. 

“Talán 2017 után a második legemlékezetesebb Finn Rallynk volt, de az is lehet, hogy ez emlékezetesebbre sikerült – mondta Esapekka Lappi. – Az biztos, hogy kezdett kicsit sok lenni az akció a mentális egészségünk szempontjából.” 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

A finn toyotás a nyitó napon a második helyen állt, majd a nem várt események után a harmadik helyen ért célba. 

“Azt hiszem, elég egyértelmű volt a helyzetünk, ezért nem láttam értelmét, hogy túl sokat kockáztassunk. Csak a tempónkat próbáltuk tartani, úgy, hogy közben nem hibázunk. A verseny utolsó előtti szakaszán az első menet után próbáltunk több területet használni az úton, azonban a második teljesítésnél kissé mély nyomok keletkeztek, ami megfogta az autó csúszását és ez vezetett a boruláshoz. Eléggé meglepődtem.” 

Az eset után sikerült folytatni a szakaszt, azonban a Toyota GR Yaris Rally1 műszerfalán figyelmeztetés volt a víznyomás miatt. Ezért a stop állomás után egy tó partján megállt Lappi, hogy vizet töltsön a nála lévő üvegekbe és azzal oldja meg a problémát, ami végül sikerrel is járt. 

A Power Stage-en aztán elég szellős autóval versenyzett a finn pilóta, mert nem volt szélvédő és a tető egy része is hiányzott. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

“Szombaton még nem is gondoltam volna, hogy a kő felcsapódása után kénytelen leszek még szélvédő nélkül vezetni ma. Gondoljunk csak bele, hogy mi van, ha az a szikla az autóba is bejön, vagyis inkább ne gondoljunk. Szélvédő nélkül mindig kockázatos vezetni, de a Power Stage szakasz mindig jó állapotban van, ezért vállaltam ezt a kockázatot. A tető még a szakasz előtt meg volt, de az első gyorsításnál lerepült és magával vitte az összes antennát és rádiós zsinórt. Hatalmas huzat volt az autóban, Janne Fermnek gyakorlatilag ordítania kellett mellettem a huzat zaja miatt.” 

Friss