back to top
2024. december 10. 13:40

KezdőlapWRCLappi: 2020-ban, Monzában azt hittem vége, aztán... – 2. rész

Lappi: 2020-ban, Monzában azt hittem vége, aztán… – 2. rész

-

Esapekka Lappi 2020 végén elköszönt az M-Sport csapatától, mégpedig úgy, hogy nem tudta visszatud-e térni gyári csapatba. Aztán érkezett a megkeresés a Toyota részéről, majd idén eddigi legjobb szezonját teljesítette.   

AZ 1. RÉSZ FOLYTATÁSA 

A jó szezon ellenére azonban még nem írta alá szerződését Esapekka Lappi a 2023-as szezonra, ez azonban valószínűleg csak idő kérdése. Ugyanakkor az is valószínű, hogy jövőre is csak azokon a versenyeken indulhat, ahol Sébastien Ogier nem szeretne.  

Észtországban a hatodik hely felé / Fotó: Toyota Gazoo Racing

Ebben azonban pozitívumot is lát a finn versenyző. 

“Az éremnek két oldala van – mondta Lappi a Dirtfishnek. – Az egyik oldalon van a teljes szezonra szóló szerződés, a másikon pedig a család, akiknek nagyon tetszik, hogy nem megyek teljes szezont, és ezt én is jónak érzem. Meg van az egyensúly a család és a munka között.

Borulás után is harmadik hely Finnországban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

Ugyanakkor az is igaz, hogy az idén sorozatban teljesített négy versenyem során fokozatosan éreztem magam egyre élesebbnek, egyre jobbnak. Tehát ebből a szempontból jobb lenne folyamatosan versenyezni, mert úgy folyamatosan javulnék. Most úgy tűnik, hogy ismét hosszabb szünet jön, ha jövőre folytathatom a Toyotával, ami nem túl jó.” 

Váratlan harmadik hely Belgiumban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

Mivel Lappi valószínűleg csak a februári Svéd Rallyn fog legközelebb versenyezni, szeretne valamit tenni ebben az öt hónapban is. 

“Biztosan kell valamit csinálnom ebben a szünetben annak ellenére is, hogy Rally1-es autót nem tudok vezetni. A garázsban van egy gokart, valamint egy Toyota Yaris N5 is, ami bár nem erős, de egy igazi rally autó. Szóval ezt fogom vezetni már most vasárnap és a szünetben is. Legalábbis ez a terv. Emellett pedig maradna idő a családomra is.” 

Az idei utolsó (?) versenyen, Görögországban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

Lappi tehát a részmunkaidős versenyzéssel erősebb lett, mint valaha, azt pedig csak a sors tudja, hogy mit hozhat a 2023-as év számára. 

Friss