A Junior Világbajnokság egy fiataloknak szóló bajnokság, akik itt tehetik meg első komoly lépéseiket a rallysportban, és a legjobbak akár világbajnoki címig is eljuthatnak. A bajnokságot 2001-ben hozták létre, a sorozat negyedik világbajnoka pedig a svéd PG Andersson volt, és egyedülálló módon kétszer is meg tudta nyerni a bajnokságot.
Sébastien Loeb, Dani Solá és Brice Tirabassi után a svéd Per-Gunnar Andersson tudott a csúcsra érni a Junior WRC-ben, egyedülálló módon kétszer is.
PG Andersson 2003-ban indult első WRC futamain Renault Clio S1600-tal, majd a következő évben már Suzuki Ignis S1600-tal a Junior WRC futamain állt rajthoz.
A 24 éves versenyző a hét futamos bajnokságban ötször tudott célba érni, Törökországban, Finnországban és Szardínián nyert, Spanyolországban a második, a Montén pedig nyolcadik lett, így év végén 2 pont előnnyel a francia Nicolas Bernardi és öt pont előnnyel a brit Guy Wilks előtt megnyerte a világbajnokságot.
A svéd versenyző azonban nem lépett feljebb, a következő szezonokban is a JWRC-ben állt rajthoz és 2005-ben Ignis-szel a hatodik, 2006-ban Swifttel harmadik, míg 2007-ben már a Suzuki Sport Europe versenyzőjeként ismét bajnok tudott lenni.
PG második bajnoki évében a sorozat hét versenye közül ötön állt rajthoz, Norvégiában, Portugáliában, Spanyolországban nyert, Szardínián második, míg Korzikán negyedik lett, így 5 pont előnnyel szerezte meg a bajnoki címet az észt Urmo Aava és kilenc ponttal a cseh Martin Prokop előtt.
2008-ban PG Andersson számára eljött a nagy lehetőség, a Suzuki gyári csapatában Suzuki SX4 WRC-vel folytathatta karrierjét és a Japán Rallyn és Wales Rallyn is ötödik helyen zárva év végén a 12. helyen végzett.
A svéd pilóta számára azonban nem jól alakult a jövő, hiszen a Suzuki a Subaruhoz hasonlóan 2008 végén kilépett a WRC-ből, így Andersson csak Norvégiában tudott indulni 2009-ben egy Skoda Fabia WRC-vel, mellyel műszaki hiba miatt nem tudott célba érni.
2010-ben azonban a Rufa Sport csapatánál ismét megtalálta helyét és S2000-es Skodával az SWRC-ben tudott indulni öt versenyen, 25 megszerzett pontjával pedig a bajnokság kilencedik helyén zárt év végén.
2011-ben a Stobart Ford versenyzője lett PG és két WRC-futamon Focus WRC-vel, egy versenyen pedig vadonatúj R4-es Subaruval tudott rajthoz állni, mielőtt 2012-ben a Proton Motorsport Proton Satria Neo S2000-es autójával visszatért az SWRC-be, ahol végül Craig Breen mögött a második helyet szerezte meg.
2013-ban négy további WRC futamon tudott indulni, egy versenyen S2000-es Ford Fiestával, míg háromszor az AT-Rally Fiesta WRC-jével, legjobb eredményét Finnországban érte el, ahol nyolcadik lett.
Nem kevesebb, mint 9 évre ezt követően azonban elköszönt PG Andersson a WRC mezőnytől és csupán az idei Svéd Rallyn tudott visszatérni egy Rally2-es Forddal, azonban a verseny kicsúszással végződött.
Az idén 42 éves svéd versenyző eddig 75 WRC futamon tudott rajthoz állni minden kategóriát figyelembe véve, hat szakaszt sikerült nyernie, és a Suzuki gyári csapatával tudta legjobb eredményeit elérni.