A Spanyol Rally is hozott néhány emlékezetes pillanatot a WRC történelmébe. Kimi Raikkonen, Armin Schwarz, Phlippe Bugalski, Juha Kankkunen és Andreas Mikkelsen is emlékezetes momentumokat élt át Spanyolországban. ki jót, ki rosszat…
2010-ben Kimi Raikkonen már a shakedownon lezúzta a Citroen C4 WRC-t. Egy körforgalom után szűkre vette a balost és a partoldal annyira megdobta az autót, hogy az felborult. Nem volt nagy tempó, inkább szerencsétlenül érkezett az ütés. A pech az volt, hogy még a bukóketrec is sérült, ez pedig azt jelentette, hogy az első gyorsaságin már nem is tudott rajthoz állni. A rajongók persze bánkódtak, sokan miatta utaztak el a versenyre, és Raikkonen is szomorúan nyilatkozott, hiszen előtte Franciaországban és Japánban is baleset miatt nem ért célba.
„Még jobban fáj, mert nem tudok részt venni a versenyen. Csalódott vagyok, persze a csapat is az, de nem tudok változtatni már ezen. Csak magamat okolhatom”- mondta Kimi.
Az eset viszont jó hatással volt rá, rallys karrierjében véget ért a nagy esések korszaka, a következő szezont szinte hiba nélkül teljesítette.
Majd 20 évvel korábban, 1991-ben Armin Schwarz egyetlen WRC futamgyőzelmét szerezte a Toyota Celica GT-4-gyel. Kankkunent másfél perccel verte, Delecour lett a harmadik.
„Azt hiszem még nem fogtam fel, hogy mi történt, de nagyon boldog vagyok, hogy meg tudtuk nyerni ezt a versenyt” – mondta a célban Schwarz.
Azt azonban nem sejtette, hogy ez lesz karrierje csúcsa. Összesen 119 WRC futamon indult, de nyerni már nem tudott többször.
Philippe Bugalski ennél is nagyobb hőstettet hajtott végre. Egy Citroen Xsara Kit Carral nyerte meg a versenyt 1999-ben. Öt szakaszgyőzelmet szereztek, pedig a mezőnyben ott volt Sainz, McRae, Makinen, Loix, Kankkunen és Thiry is. A pokoli gyors spanyol utakon azonban a jó súly-lóerő arányú Xsara fel tudta venni a versenyt a WRC-kel, nem csak Bugalski hanem az első napon Jesus Puras is parádézott, amíg meg nem állt az autója. Bugalski történelmet írt, ez volt az első olyan WRC futam, amit F2-es autóval nyertek.
Juha Kankkunen remekül kezdett 1995-ben a Spanyol Rallyn, de a 16-os gyorsaságin egy tempós balosban nem hallotta jól Nicky Gristet és egy borulás után a fák közt állt meg a Celica. 150-es tempóval estek hatalmasat, de csodával határos módon a versenyzők nem sérültek meg. Sőt, a rommá tört autóval folytatni tudták, de végül a szervizben nem tudták megjavítani az autót.
2015-ben Sebastien Ogier hibázott hatalmasat. 50 másodperc előnnyel kezdték a Power Stage-et, ám egy ártatlannak tűnő balosban összetörte a Volkswagent. A stopban Andreas Mikkelsen sem akarta elhinni a történteket. Másodpercekig tátott szájjal bámult, majd széles vigyorral vette tudomásul, hogy megszerezte első WRC győzelmét. Ogier Sennáéhoz hasonlított a az esetet.
„Senna esetére emlékeztet amikor Monacóban majdnem egy körrel vezetett Prost előtt és ütközött. Amikor ezen a szinten, a tökéleteshez ennyire közel kikapcsolsz, utat nyitsz a hibának. Én is egy kicsit túlságosan visszavettem és hibáztam.”