Amikor Oliver Solberg szerződését nem hosszabbította meg a Hyundai, azzal indokolták, hogy 2023-ban olyan csapatfelállást szeretnének, mely világbajnoki címet tud szerezni.
A Hyundai Motorsport csapatában 2023-ban Thierry Neuville és Esapekka Lappi minden versenyen, míg Dani Sordo és Craig Breen felváltva indulhat a WRC futamokon.
Ez lenne a világbajnok csapatfelállás? Igen.
A Hyundai számára elsősorban a gyártók világbajnoksága a legfontosabb, amit jól mutatott idén az Acropolis Rallyn történt csapatutasítás, amikor a belga versenyző át is engedhette volna a győzelmet Ott Tanaknak, azonban a versenyzőket a poziciók tartására kérték, amivel az észt versenyzőnek ártottak az egyéni bajnokságban. Mindez azt is megmutatta, hogy a koreai gyártó számára elsősorban a belga versenyző eredményei a legfontosabbak, így jövőre akár csapatutasítás is történhet, hogy segítsék Neuville jobb szereplését. Ilyenre már volt példa néhány évvel ezelőtt.
Thierry Neuville egyértelműen az első számú versenyzői szerepet veheti át jövőre a csapatban, ráadásul korábban már nyerni tudott a Monte-Carlo Rallyn (2020), a Svéd Rallyn (2018), a Portugál Rallyn (2018), a Szardínia Rallyn (2016, 2018), az Acropolis Rallyn (2022) és a Japán Rallyn (2022) is. Tehát megfelelően működő autó esetén ezeken a versenyeken képes lehet olyan tempóra jövőre is, mellyel nyerni tud. Ha pedig erre valóban képes lesz, akkor pedig nem csak agyártók versenyében vezetheti a Hyundait, de akár az egyéni vb címért is harcolhat.
Esapekka Lappi eddigi egyetlen győzelmét a Finn Rallyn szerezte 2017-ben, ami bizonyítja, hogy a gyors versenyeken képes lehet erős teljesítményre, és pont ezek a versenyek azok, melyek Thierry Neuville számára kevésbé fekszenek. 2023-ban tehát az Észt Rallyn és Finnországban is a Hyundai csapatán belül a legjobb eredmény a finn versenyző nevéhez fűződhet. Idén Lappi csupán hét versenyen indult a Toyota csapatával, azonban háromszor (Svédország, Finnország, Belgium) is a harmadik helyen zárt, emellett, ha nem volt problémája, vagy nem hibázott, akkor képes volt a legjobb ötben vezetni, amivel jövőre komoly pontokat gyűjthet a gyártók bajnokságában a Hyundai számára. Lappival azonban a Toyota autójáról is érkezhet információ, amit a Hyundai felhasználhat autója fejlesztése során.
Dani Sordo idén öt versenyen állt rajthoz, azonban ha a tavalyi Monza Rallyt is ideszámítjuk, akkor az elmúlt hat versenyen négyszer id harmadik helyen zárt, tehát képes továbbra is erős eredményre. A kiegyensúlyozott, és megbízható teljesítmény pedig ugyancsak sok pontot eredményezhet a Hyundai számára.
Craig Breen 2021 után tér vissza a koreai gyártóhoz, ahol annak ellenére, hogy idén az M-Sport versenyzőjeként a második félévben nagyon sok problémája volt, jövőre a Hyundainál ismét képes lehet bizonyítani tudását. 2021-ben a Hyundaijal öt versenyen indult, Észtországban és Belgiumban a második, Finnországban pedig a harmadik helyen zárt, tehát Lappihoz hasonlóan az ír versenyző is képes lehet átvenni Neuville első számú szerepét a gyors versenyeken. Ehhez azonban komolyan összekell szednie magát, hiszen idén több alkalommal is koncentrációs hibák miatt hibázott a Ford Pumával. Breen pedig, ahogy Lappi a Toyotáról, úgy az ír versenyző a Ford Pumáról szolgálhat olyan információkkal a koreai gyártó számára, melyet ugyancsak fel tudnak használni az i20 fejlesztésénél.
A Hyundai tehát jövőre komoly riválisa lehet a Toyotának a gyártók versenyében, de akár az egyéni bajnokságban is, ehhez azonban legalább olyan jól működő autóra van szükség, mint amilyen az i20 az év második felében volt.