1998, Brit Rally. Tommi Makinen és Carlos Sainz is harmadik vb címének megszerzésében bízott, azonban ez csak a finn versenyzőnek sikerült.
Az 1998-as vb szezonzáró Brit Rally előtt Tommi Makinen 2 ponttal előzte meg Carlos Sainzot a bajnokságban, míg a harmadik helyen álló Colin McRae hátránya már behozhatatlan 12 pont volt.
A finn mitsubishis és spanyol toyotás versenyző csatája csupán hat szakaszig tartott, miután Makinen nekicsúszott egy sziklának, ami kiszakította a Lancer kerekét. A megcsúszás egy olajfolton történt, amit egy historic autó hagyott az úton.
Ebben a pillanatban Sainz nagyon jól tudta, hogy egy negyedik hely is elég harmadik vb címéhez.
Sainz és navigátora, Luis Moya a verseny utolsó, 27 km-es szakasztán pont ebből a pozícióból várhatta, úgy, hogy helyét nem veszélyeztette senki.
A Toyota ezért arra kérte a kétszeres világbajnokot, hogy a biztonságos üzzemmódban, utcai özemmódban teljesítse a szakaszt és ne kockáztasson.
Sainz azonban nem tudta megszerezni harmadik vb címét, miután a Corolla motorja 300 méterrel a cél előtt leállt és többé nem indult be.
Luis Moya dühét előbb a tűzoltókészüléken töltötte ki, amit belehajított a motorháztetőbe, majd siksakján, amit az autó hátsó ablakán hajított be.
Ekkorra már Tommi Makinen elkönyvelte a vereséget, és éppen szállodájában adott interjút mit sem sejtve Sainz drámájáról. Az interjút azonban már háromszoros világbajnokként fejezte be.