A Toyota bár az ST165-ös Toyota Celica GT-4-ral is sikeresen tudott szerepelni a világbajnokságon, azonban 1992-ben már az ST185-ös modellel folytatták, mely még nagyobb sikereket ért el.
Az 1987-ben japánban debütált Toyota Celica GT-4 ST165-tel a japán gyártó csak 1988-ban kezdett versenyezni a világbajnokságon, és 1990-ben Carlos Sainz révén egyéni világbajnoki címet szerzett három gyártók bajnokságában elért második hely mellett.
A Toyota azonban 1992-ben úgy döntött, hogy modellt vált és a Toyota Celica Turbo 4WD-vel folytatja.
Az ST185-ös modell először még sok műszaki problémát tartogatott, Carlos Sainz csak két versenyen tudott nyerni a Spanyol Rallyig, ekkor azonban már a fejlesztett felfüggesztés és hajtáslánc is a versenyzők rendelkezésére állt, Sainz pedig mind Spanyolországban, mind az Egyesült Királyságban nyerni tudott, amivel megszerezte a második vb címét, a japán gyártó pedig ismét második lett a gyártók között.
1993-ra a Toyota a Pirelli gumijairól Michelin abroncsokra váltott, az ST185-ös modellekbe pedig Juha Kankkunen és Didier Auriol ült, míg Carlos Sainz a Lanciához igazolt.
Kankkunen az év során öt, Auriol pedig egy alkalommal tudott nyerni, így Juha Kankkunen negyedik vb címét ünnepelhette, a Toyota pedig először szerezte meg a gyártók címét. Egy évvel később már Didier Auriol ért a csúcsra egyetlen vb címét szerezve a szezon során három versenyt nyerve, míg a japán gyártó megvédte címét.
1995-ben aztán jött a Toyota-botrány, de az már az ST 205-ös modellel, erről egy későbbi cikkben írunk.
Az ST185-tel napjainkban is lehet találkozni versenyeken, 2022-ben ausztrál, brit, ciprusi, cseh, dél-afrikai, finn, francia, ír, lengyel, litván, német, paraguayi, román, san marinói, spanyol versenyek mellett Kaufmann Mátyás is egy ilyen autóval indult a Mediterrán Rallyn.
Idén a román Historic Winter Rallyn a belga Jean-Claude Kauffmann állt rajthoz ST 185-tel, de a Mitikus Autók Rallyján is helyet kap a mezőnyben.