Cyril Abiteboul, a Hyundai csapatfőnöke a Horvát Rallyn nem zárta ki, hogy a gyártó beszálljon a Forma-1-be, de azért szavaiból inkább az körvonalazódik, hogy egy másik topbajnokságban próbálnak majd szerencsét.
„Nincs tervben a Hyundai F1-be lépése – jelentette ki Cyril Abiteboul nem sokkal azután, hogy kinevezték a Hyundai WRC-csapatának főnökévé. A francia szakember ezután elmondta, hogy jelenleg a rally-ban tudják a legjobban reklámozni a márkát, és a vállalat üzletpolitikájához sokkal inkább illik a rallysport.
A Renault F1-es gárdáját 2017-től 2020-ig irányító szakvezető a minap a RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban azonban már arról beszélt, hogy a gyártó mérlegeli a Forma-1-es beszállás lehetőségét. Miután már Abiteboul kinevezése megindította az ezzel kapcsolatos pletykákat, a Horvát Rallyn a 45 esztendős szakember nem zárta ki ezt az eshetőséget.
„A Hyundai-csoport jelenlegi is aktívan vizsgál különböző programokat. Tíz éve vagyunk a WRC-ben, úgyhogy az alapterv az, hogy itt is maradunk, mert ha kötődést alakítasz ki egy branddel, az csak úgy lesz megalapozott, ha fenntartható. Ma erős örökség van a Hyundai és a WRC között, ezért a fő célunk, hogy meglássuk, miként fog fejlődni a WRC, és legyen értelme maradni a sportban, aminek tíz éve a részesei vagyunk” – nyilatkozta.
Abiteboul ezután utalt rá, hogy az utcai palettáján széleskörű hibrid és teljesen elektromos kínálatot felvonultató Hyundai hamarosan egy olyan sorozatba is beszállhat, amelyben nagyobb szerepet kap az elektromos hajtás, mint napjaink WRC-jében.
„Talán előbb-utóbb alternatíva után kell néznünk, ez pedig főként olyan bajnokságokat jelent, amelyekben az elektromos hajtás kulcsfontosságú tényező. Látható, hogy a Hyundai és a [testvérvállalat] Kia mit csinál a termék-előállítási technológiák terén. A legfejlettebb technológiákat használják, és egy ponton szeretnék ezt megmutatni egy topbajnokságban.”
Az F1 2026-ban érkező, az elektromos hajtásra nagyobb hangsúlyt fektető új motorszabálya pedig kapóra jöhetne. Persze nem ettől az évtől, hiszen a bonyolult F1-es motorok időigényes tervezését és fejlesztését figyelembe véve a Hyundai-nak már most is késő lenne meghozni a döntést egy három év múlva esedékes beszállásról. De mondjuk 2030-tól, egy újabb szabályrendszer debütálása esetén már más a helyzet.
Persze az F1-ben nem tudnák olyan hatékonyan reklámozni az egyes modelljeiket, hiszen míg a WRC-ben az i20 N átalakított változatával mennek, egy formaautó értelemszerűen semmilyen hasonlóságot sem tudna mutatni egyik utcai termékükkel sem. „Olyan kategóriákra fogunk koncentrálni, amelyek promotálják az elektromos technológiát és a terméket is, különös tekintettek az N-márkánkra. Erre van szükségünk a motorsportban, és bármely platformot, amely ezt lehetővé teszi, meg fogunk vizsgálni.”