Az 1991-es Rally Világbajnokság szezonjának első felét a Toyota és Carlos Sainz uralta, a második félévben azonban következett a Lancia és Juha Kankkunen feltámadása.
Az 1991-es WRC szezonra az FIA 13-ról 14-re emelte a versenyek számát, új futamként a Spanyol Rally került a naptárba, mely korábban ERC futam volt. A gyártók bajnokságába azonban csak 10 futam számított, Svédország, Új-Zéland, Elefántcsontpart, valamint Spanyolország nem.
A Toyota azt követően, hogy 1990-ben Carlos Sainz révén megtudta törni a Lanciás versenyzők sikerszériáját az egyéni bajnokságban, szerette volna ezt megtenni a gyártók bajnokságában is Sainz, Mikael Ericsson és Armin Schwarz segítségével. A Lancia pedig elsősorban Juha Kankkunennel, Miki Biasionnal és Jorge Recaldéval igyekezett megszerezni sorozatban ötödik gyártói címét is.
A szezon első nyolc versenye pedig a Sainzról és a Toyotáról szólt, amíg Juha Kankkunen csak két győzelmet és egy dobogót tudott nyolc futam alatt elérni, addig Carlos Sainz öt győzelmet és egy további dobogós eredményt. Az 1990-es világbajnok Sainz így 40 ponttal előzte meg az 1986-os és 1987-es bajnok Kankkunent. A gyártók bajnokságában is nagy fölényben volt a Toyota, hiszen kétszer annyi egységgel (114) rendelkezett, mint a Lancia (57).
Az utolsó hat futam azonban nagy fordulatot hozott.
A Lancia a 10., görög versenytől új motort tett a Deltákba, valamint a Michelin gumi is fejleszteni tudott, így közelebb került a Toyota által használt Pirellihez.
Ez pedig az eredményekben is meglátszott, a maradék hat versenyből Juha Kankkunen hármat nyert, míg egyszer második lett, Didier Auriol a Sanremo Rallyn vezette sikerre a Lanciát. Eközben Sainz csupán a szezonzárón tudott dobogóra állni, két versenyen kiesett, köztük Ausztráliában, ahol súlyos sérülést is szenvedett. A szezonzáró Brit Rallyn Juha Kankkunen nyert, Kenneth Eriksson a Mitsubishivel második lett, míg Sainz harmadik helyen zárt, így Kankkunen végül megelőzte a pontversenyben a spanyol pilótát és megszerezte harmadik vb címét.
A Lancia pedig már Olaszországban, a szezon 11. futamán fordítani tudott, és végül 9 pont előnnyel ötödször is világbajnok lett a gyártók között.