Az 1992-es Rally Világbajnokságon Didier Auriol ugyan rekordot állított fel a futamgyőzelmet terén, a világbajnok azonban Carlos Sainz lett. A Lancia pedig utolsó vb címét szerezte.
1991 után 1992-ben is maradt a 14 futamból álló WRC naptár, azonban Max Mosley, az FIA elnöke 10 futamban maximalizálta a versenyzők számára teljesíthető versenyek számát, azonban a végeredménynél még a legrosszabb eredményt is minuszolni kellett. A gyártók esetében ugyancsak 10 verseny számított, ahogy az előző szezon során is.
A gyártói pontokra jogosult csapatok közül a Ford leigazolta a kétszeres rally világbajnok Miki Biasiont Francois Delecour csapattársaként. A Lancia Juha Kankkunennel, Didier Auriollal, Andrea Aghinivel és Philippe Bugalskival indult. A Toyota pedig leigazolta Markku Alént Carlos Sainz és Armin Schwarz mellé, míg a Subaru Ari Vatenennel és Colin McRae-vel vett részt a bajnokságban.
Az új szabályok pedig furcsa helyzetet idéztek elő.
A legtöbb győzelmet ugyanis Didier Auriol szerezte meg a Lanciával, aki 10 futamból hatot megnyerve új rekordot állított fel az egy szezon alatt elért győzelmek terén. A francia versenyző azonban a maradék négy versenyén csupán egyetlen pontot szerzett, így végül a stabilabb teljesítményt nyújtó riválisok az év végén megelőzték.
Az egyéni vb címet Carlos Sainz szerezte meg a Toyotával, aki ugyan csak négyszer tudott elsőként zárni a futamokon, azonban a Korzika Rally kivételével mindig dobogón zárt.
Auriolt azonban csapattársa, Juha Kankkunen is megelőzte, aki pedig csak Portugáliában tudott nyerni, azonban a maradék kilenc versenyén két harmadik hely mellett mindig második lett.
Év végén így végül Sainz 10 pont előnnyel nyert Kankkunen és és további 13 pont előnnyel Auriol előtt.
A gyártók között azonban a Lancia nyolc futamot nyerve megszerezte sorozatban hatodik vb címét is a Toyota és a Ford előtt.