A rally világbajnokság a két legfontosabb terjeszkedési célpontjaként Kínát és az Egyesült Államokat jelölte meg, utóbbi 2025-ben csatlakozhat a sorozathoz.
A WRC hosszú távú célja, hogy 1988 után visszatérjen az USA-ba, és ez a jövőben a Tennessee állambeli Chattanooga városában működő Rally USA projekt révén valószínűleg meg is valósul. A Kínába való visszatérés akkor kerül előre a prioritási listán, amint sikerül visszatérni az USA-ba.
Kína 1999-ben már rendezett WRC-versenyt, amelyet az akkor Toyotával versenyző Didier Auriol nyert meg. 2016-ban is rendeztek volna egy fordulót, de a hatalmas viharok miatt a szervezők lemondták az eseményt.
A WRC képviselői remélik, hogy még ebben az évben Kínába utazhatnak, hogy tárgyaljanak több olyan várossal, amely szívesen adna otthont a bajnokságnak a jövőben.
„Óriási az igény arra, hogy új események csatlakozzanak, vagy más események újra csatlakozzanak a világbajnoksághoz” – szögezte le Simon Larkin, a WRC rendezvényigazgatója, és azt is elmondta, hogy a startégiai célpont az Egyesült Államok. A kínai terjeszkedéssel kapcsolatban pedig az igazgatótanács adott egyértelmű utasítást.
„Az USA a legvalószínűbb 2025-ben, majd Kína, amilyen gyorsan csak lehet” – határozta meg az időpontokat Larkin. Ugyanakkor a promóter korábban azt is leszögezte, hogy csak akkor veszi vissza az országot a naptárba, ha megbizonyosodik arról, hogy az esemény sikeres lesz.
Az FIA részt vett az USA Rally szervezői által áprilisban tartott bemutató rendezvényen, amely pozitív visszajelzéseket kapott. Az esemény előtt álló következő akadályokat a nemzeti szövetségek közötti megállapodás és a szükséges biztosítások megkötése jelenti..
„Nagy lépés például az ARA (Amerikai Rally Szövetség), ahol most tartanak. Ez egy jól működő bajnokság, de legfeljebb regionális rally. Egy WRC futamot tekintve összetettség és a biztosítás tekintetében, az USA hihetetlenül bonyolult piac a biztosítások terén. Mindannyian tudjuk, hogy a rallyzásnak magas a kockázata, és ennek tudatában kell lennünk. Nincs értelme annak, hogy szerződést kössünk egy várossal, a turisztikai szervezettel és a kormánnyal, és aztán nagyon nehéznek találjuk, hogy elérjük a szükséges biztosítási szintet. Ez egy kulcsfontosságú lépés, és ha kiderül, hogy ez X költséggel jár, akkor ez az üzleti modellünk kritikus része, mielőtt lemegyünk, és túl sok időt és pénzt költünk anélkül, hogy megértenénk, mi a költsége. A motorsport-biztosítás minden esemény esetében sokkal drágább és összetettebb lesz. Kevés a bróker” – magyarázta a hátteret Simon Larkin.
A WRC végső célja egy olyan naptár kialakítása, amely tartalmaz egy fordulót az Egyesült Államokban és legalább egyet Dél-Amerikában, az előbbit várhatóan Argentína képviseli majd legkésőbb 2025-ig. Ehhez jöhet még az esetleges Kínai forduló.