2024. május 04. 18:21

KezdőlapWRCRossel: Az egyszerűen nem normális, ami a WRC-ben van

Rossel: Az egyszerűen nem normális, ami a WRC-ben van

-

Yohan Rossel szerint egyáltalán nem nevezhető normálisnak az, hogy nincs lehetőségük a fiatal versenyzőknek a WRC top kategóriájába lépni, mivel nincs elég hely a gyári csapatokban. 

A WRC-ben jelenleg csupán két igazi gyári csapat, a Hyundai és a Toyota van, míg az M-Sport félgyári csapatként szerepel a legerősebb kategóriában. Mindez azt eredményezte, hogy idén 8-10 Rally1-es autónál többet nem lehet látni egy WRC futamon. 

A gyári versenyzők mellett pedig csak néhányan kaptak lehetőséget idén, hogy Rally1-es autóval induljanak legalább egy versenyen: Teemu Suninen Craig Breen tragédiája után lett a Hyundai harmadik pilótája Dani Sordo mellett, Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke pedig a Finn Rallyn indulhatott a japán gyártó hibrid autójával, rajtuk kívül pedig Lorenzo Bertelli és Alberto Heller tudott egy versenyre bérelni Rally1-es autót, Grégoire Munster pedig Jourdan Serderidis Fordjával vehetett részt a Chile Rallyn, és indul a Közép-Európa Rallyn is. 

A WRC2-ben szereplő Yohan Rossel szerint elsősorban a kevés gyártó miatt nincs lehetőség a fiatal versenyzőknek, hogy megmutassák tudásukat Rally1-es autóval is. 

“A legnagyobb problémát a kevés gyártó jelenti – mondta Rossel a Rallye-sport.fr oldalnak. – A WRC2-ben sok a gyártó és nagyon sok a versenyző is. Egy Rally1-es autó bérlése azonban szinte annyiba kerül, mint egy teljes WRC2-es szezon. Nem értem, hogy miért nem hoznak új szabályokat. A Rally2-es autóra fe lehetne tenni még aerodinamikai elemeket, valamint kerülhetne bele hibrid rendszer is. 2014-15-ben Stéphane Sarrazin gyári versenyzőkkel tudott harcolni a Korzika Rallyn privát indulóként. Mindenképpen több gyártóra lenne szükség, akik a Rally1-es kategóriában indulnak, hogy a fiataloknak több esélyük legyen feljebb lépni.” 

A 28 éves Rossel francia versenyzőket hozott fel példaként, akik bár megérdemelnék, nem tudnak még nemzetközi bajnokságba sem lépni, mert az annyival többe kerülne. 

“A francia versenyzők közül olyan pilóták, mint Hugo Margaillan, Laurent Pellier vagy éppen az öcsém, Leo, hiába nyernek versenyeket, nincs esélyük egy-egy vb futamra sem. Az öcsémnek ahhoz, hogy megnyerhesse a Stellantis Kupát a szokásos költségvetés felével kellett emelnie az anyagi hátteret. Ez egyszerűen nem normális. 30 évvel ezelőtt az ilyen jó versenyzők gyári csapatoknál kaptak volna lehetőséget. Nekem a WRC2-ben 700 000 eurós költségvetésre van szükségem egy szezon során, amit csak nagyon nehezen lehet előteremteni. Nagyon aggódom, hogy mi vár a következő 5 évben a WRC-re.” 

Friss