Andreas Mikkelsen elárulta, hogy az M-Sport-nál teljes szezonban versenyezhetett volna, ám mégis inkább a Hyundait választotta, még akkor is, ha a koreaiaknál csak néhány versenyen indulhat.
Döntését magyarázva Mikkelsen elmondta, hogy a Hyundai hosszú távú jövőképe és a Cyril Abiteboul által nemrégiben végrehajtott vezetőségi átszervezés jelentős szerepet játszott abban, hogy újra a csapathoz csatlakozott.
Abiteboul tevékenysége mellett az is kulcsszerepet játszott a döntésben, hogy Francois-Xavier Demaison, a Williams korábbi Forma-1-es és Volkswagen WRC-technikai igazgatója lett a csapat műszaki igazgatója. Vele Mikkelsen korábban együtt dolgozott a Volkswagennél, ahol három WRC-győzelmet szerzett.
„Több jövőt látok itt. Úgy gondolom, hogy a Hyundai tényleg rendesen benne van a WRC-ben. A Ford félig van benne, ez Malcolm és a csapatát jelenti. Ő kap némi költségvetést a Fordtól, és nehéz megmondani, hogy ott mi a jövő” – magyarázta Mikkelsen, utalva arra, hogy a gyártói elkötelezettség mértéke mennyit számít.
„Az M-Sporttal teljes programot tudtunk volna menni. Át kell gondolni a lehetőségeinket és a hosszú távú lehetőségeket is, és ha megnézzük a Hyundai-nál dolgozó embereket, Cyrilt és FX-et (Demaisont), akiket nagyon jól ismerek a Volkswagentől, ők azok az emberek, akikben megbízom. Szóval nem csak az idei évet tekintve úgy gondolom, hogy a Hyundai jobb választás számomra. Számomra ez egy egyéves szerződés, de remélem, ha jól teljesítek, több is lehet belőle. Azt hiszem, ez lenne a természetes” – tette hozzá a norvég versenyző.
Mikkelsen esetén eddig is azt várta mindenki, hogy a Montén debütál, és a pilóta ezt most meg is erősítette, még a nevezési lista napvilágra kerülése előtt.
„Az a jó a Monte indulásban, hogy ott nem kell száz százalékosnak lenned az autóval ahhoz, hogy jó eredményt érj el, mert annyi más tényező is van. Örülök, hogy a Montén indulhatok, még ha nagyon nehéz is lesz” – kommentálta az információt Mikkelsen.
Mikkelsen és Sordo Lappival osztozik a Hyundai harmadik autóján