A kétszeres világbajnok Kalle Rovanpera a Szafari Rallyn mondta el véleményét a WRC 2025-ös műszaki szabályváltozásairól.
Februárban több szabályváltozást is bejelentett az FIA a Motorsport Világtanács ülése után.
A WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen
2025-től kikerülnek a Rally1-es autókból a hibrid rendszerek, műszakilag és teljesítményben is közelebb kerülnek a Rally2-es autókhoz, valamint 5 000 euró körüli maximális áron egy Rally1 kit használatát teszik lehetővé a Rally2-es autók esetében. A Rally1-es autók árát pedig 400 000 euróban maximalizálják.
A bejelentett változásokat komolyan kritizálták a Hyundai versenyzői, Ott Tanak és Thierry Neuville, hasonlóan a csapatvezető Cyril Abiteboulhoz.
A toyotás Kale Rovanpera ugyancsak arról beszélt, hogy nem látja értelmét a változtatásoknak
Abiteboul először mondta el véleményét a WRC tervezett változtatásairól, és nem köntörfalazott
“Az már biztos, hogy a Rally1-es autók vezetése nem lesz akkora élmény, mint most – mondta Kalle Rovanpera a Motorsport.com oldalnak. – Van néhány jó dolog a tervekben, de az autók műszaki területén tervezett változásoknak nem látom értelmét. Létrehoznak két kategóriát, ami valójában nem éri el a kívánt eredményt. A két kategória soha nem fog egy szintre emelkedni. Megértem, hogy az FIA több autót szeretne látni a WRC fő kategóriájában, de el kell fogadni azt a helyzetet, ami most van. Szerintem sokkal jobb lenne, ha a 2027 utáni időszakra koncentrálnánk, amikor remélhetően új gyártók lépnek a WRC-be.”
Rovanpera szerint eddig sokkal fontosabb lenne a stabilitás.
“Eddig nem lehetett tudni, hogy milyen is lesz a WRC jövője, ezért nem jött új gyártó. Most meg lehetett volna azt lépni, hogy kidolgozzák a szabályok fő irányait, amik 2027-ben lépnek érvénybe, és lenne két év, amikor fel lehet rá készülni. Most azonban lesz két átmeneti év, aminek nem látom értelmét.”
Tanak: A WRC jövőbeni tervei biztonsági kérdéseket vetnek fel