Carlos Sainz kétszeres rally világbajnok lett az 1990-es évek elején, amikor még jóval több autó versenyzett egymással a csúcskategóriában, mint most. A spanyol legendának van ötlete arra, hogy miként lehetne növelni a Rally1-es autók számát a mai WRC-futamokon.
Carlos Sainz 1990-ben és 1992-ben nyerte meg a Rally Világbajnokságot a Toyota versenyzőjeként, ebben az időszakban pedig sok gyártó sok A-csoportos autója állt rajthoz egy-egy WRC-futamon, így a vb címet jóval nehezebb volt megszerezni.
“Véleményem szerint a WRC legjobb időszakát az A-csoport idején élte – mondta Carlos Sainz a Dirtfishnek. – Ebben az időszakban a nemzeti bajnokságokban is lehetett azokat az autókat használni, amikkel a vb címért lehetett harcolni. Akkoriban a WRC-futamokon a helyi versenyzőknek lehetőségül volt összemérni tudásukat a WRC-pilótákkal közel azonos autókkal versenyezve. Nagy s8ikert jelentett a helyi versenyzőknek, amikor egy-egy versenyen sikerült a vb pilótákkal harcolniuk.”
Sainz szerint az akkori időkhöz hasonlóan engedélyezni kellene a Rally1-es autók használatát a mostani nemzeti bajnokságokban is, amivel nőhetne a WRC-futamok csúcskategóriájában induló autók száma is.
“Szerintem nagyon jó ötlet volt akkoriban, hogy a nemzeti bajnokságban induló versenyzők is elindulhattak a WRC-futamokon az A-csoportos autókkal. Így versenyezhettünk Nagy-Britanniában Mark Higgins, Gwyndaf Evans, Olaszországban Franco Cunico ellen. De hasonló volt a helyzet Franciaországban is. Sok autó volt akkor a csúcskategóriában, hasonlót kellene most is tenni.”
A szabályok szerint jelenleg Rally1-es autókkal csak a WRC-futamokon lehet indulni, míg a nemzeti bajnokságok csúcskategóriájában a Rally2-es autókkal lehet indulni.