2024. május 04. 03:41

KezdőlapWRCÍgy állna a WRC a régi pontrendszer alapján

Így állna a WRC a régi pontrendszer alapján

-

Igen sok kritika éri az idén bevezetett WRC-pontrendszert, ezért megnéztük, miként nézne ki az egyéni pontrendszer a tavalyi szabályok alapján.

Mivel igen sok kritika éri az idei WRC-pontrendszert – jogosan, vagy kevésbé jogosan, döntse el ki-ki maga – megnéztük, hogy miként is nézne ki az idei pontverseny a 2023-ig használt szabályok alapján.

E szerint Thierry Neuville szerezte volna a legtöbb pontot, azonban 86 helyet csupán 75 pontja lenne, és előnye hat pont helyett 4 pont lenne Elfyn Evans előtt.

A vb harmadik helyén azonban Sébastien Ogier állna, miközben az új pontrendszer alapján az ötödik és ponthátránya 25 pont lenne 41 pont helyett.

Adrien Fourmaux a harmadik helyett a negyedik helyen állna, 5 pont hátránnyal Ogier és 30 ponttal Neuville mögött, ez a hátrány a jelenlegi pontverseny alapján 27 pont.

Takamoto Katsuta mindkét pontszámítás alapján az ötödik helyen állna, amíg azonban az új rendszerben Ogier-val azonos pontszáma van, a régi számítás szerint a francia versenyzőtől 10 pontra, Neuvilletől pedig 35 pontra lenne.

Ott Tanak nagyszerű rajthelyről indulhatna Portugáliában, miután a régi számítás szerint csak a hatodik helyen állna és hátránya 33 pont helyett 36 lenne.

Kalle Rovanpera mindkét pontrendszer szerint a hetedik lenne, míg Esapekka Lappi a nyolcadik.

Teljesen elértéktelenedett az összetett versenyeredmény a WRC új pontrendszere alapján

Így nézne ki az idei vb-pontverseny a 2023 végéig használt pontrendszer alapján 4 verseny után (csak a pontszerzéseket tüntettük fel)
1
Thierry Neuville Hyundai
30(25+5)+15(12+3)+15(10+5)+15(15)=75 
2 Elfyn Evans Toyota 17(15+2)+22(18+4)+13(12+1)+19(18+1)=71 
3 Sébastien Ogier Toyota 22(18+4)+28(25+3)=50 
4 Adrien Fourmaux Ford 10(10)+15(15)+15(15)+5(5)=45 
5 Takamoto Katsuta Toyota 9(6+3)+1(1)+18(18)+12(10+2)=40 
6 Ott Tanak Hyundai 13(12+1)+2(2)+8(4+4)+16(12+4)=39 
7 Kalle Rovanpera Toyota 5(5)+27(25+2)=32 
8 Esapekka Lappi Hyundai 25(25)+3(3)=28 
9 Oliver Solberg Skoda 10(10)+6(6)=16 
10 Andreas Mikkelsen Hyundai 8(8)+8(8)=16 
11 Sami Pajari Toyota 8(8)+1(1)=9 
12 Gus Greensmith Skoda 8(8)=8
13 Georg Linnamae Toyota 6(6)=6 
14 Grégoire Munster Ford 6(6)=6 
15 Yohan Rossel Citroen 4(4)+2(2)=6 
16 Nikolay Gryazin Citroen 1(1)+4(4)=5 
17
 Roope Korhonen Toyota 4(4)=4
 
18 Mikka Heikkila Toyota 2(2)=2 
19 Pepe López Skoda 2(2)=2
20 Jourdan Serderidis Ford 2(2)=2
21 Lorenzo Bertelli Toyota 1(1)=1
22 Kajetan Kajetanowicz Skoda 1(1)=1 

Friss