back to top
2024. június 24. 02:13

KezdőlapWRCAbiteboul szerint a 2025-ös szabálymódosítás alapján készült Rally1-es autó nem lesz méltó...

Abiteboul szerint a 2025-ös szabálymódosítás alapján készült Rally1-es autó nem lesz méltó a WRC-hez

-

Cyril Abiteboul szerint, ha jóváhagyják a 2025-ös szabálymódosításokat, egy igen rossz és a WRC-hez nem méltó autót kell a gyártóknak építeni. 

Júniusban, a Motorsport Világtanács (WMSC) ülésén hagyhatják jóvá a 2025-től érvénybe lépő szabálymódosításokat, mely a Rally1-es autók esetében kisebb aerodinamikai csomagot, a hibrid rendszer kivételét és módosított légszűrőt eredményezne. 

Ezen szabályok alapján a Toyota már tesztelt is Horvátországban egy Rally1-es Yarist, míg a Hyundai egy centet sem hajlandó költeni az új autóra. 

A Hyundai egy centet sem akar költeni a Rally1-es autó alternatívájára

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport vezetője most egy újabb interjú során a WRC-hez nem méltónak nevezte a 2025-ös szabályok alapján épített Rally1-es autót. 

“A 2025-ös szabályok szerint épített autó nagyon komoly leszorító erőt fog veszíteni – mondta Cyril Abiteboul a Motorsport.com oldalnak. – Ez pedig jelentősen megváltoztatja az autó egyensúlyát is. Megváltozik a súlyeloszlás, változik a mechanikai egyensúly és az aerodinamikai egyensúly is. Így egy elég gagyi autó jön létre, amit még vezetni is nehéz lesz. Nevetséges azt hinni, hogy ilyen komoly változtatásokat meg lehet csinálni megfelelő tesztelési idő és fejlesztési joker nélkül. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy csak az idei autó fejlesztésére koncentrálunk és nem költünk egy centet sem a 2025-ös szabályok alapján épített autóra. Mindenki meglátja majd, hogy a versenyzők igen elégedetlenek lesznek az új autóval, a biztonság kérdéséről pedig már ne is beszéljünk egy olyan autóval kapcsolatban, melyet nagyon nehéz lesz irányítani.” 

A biztonság persze növelhető lassabb vezetéssel, de Abiteboul szerint ez nem a legjobb megoldás. 

“Tudom, hogy mindenki azt mondja majd, hogy vezessenek lassabban a versenyzők, azonban az új szabályokkal egy olyan autót kell csinálni, mely nem méltó a WRC-hez. Úgy gondolom, hogy most van egy jó műszaki szabályzat, mely jól működik. Nézzük csak a Horvát Rallyt, ahol úgy voltak nagyon kicsik a különbségek a versenyzők között, hogy nincs BoP rendszer a WRC-ben.” 

A júniusi WMSC-ülésen azonban arra is lesz lehetőség, hogy fenntartsák a jelenlegi szabályokat akár 2027-ig is. 

Friss