A Hyundai Motorsport 2026-tól indul a hosszútávú világbajnokságon, abban a szezonban amely a jelenlegi Rally1-es szabályok utolsó éve lesz a rali-világbajnokságban.
A hírek szerint a koreai autómárka jelenleg egy LMDh hibrid prototípust fejleszt az IMSA SportsCar Championship GTP kategóriához, de a legfontosabb, hogy a Hyundai szeretne csatlakozni a WEC Hypercar mezőnyéhez, és az elkövetkező három évben a LeMans 24 órás versenyen is indulni szándékoznak. Ehhez a pletykák szerint már megkezdték a fejlesztést Németországban, a karosszéria építésében pedig az ORECA a partnerük, amely az Alpine és az Acura számára is épít autót.
„Időben lesz bejelentés az illetékes személy részéről – mondta Cyril Abiteboul, majd a WRC-re is kitért. – Az első dolog, amit be fogunk jelenteni, de ezt a megfelelő módon akarjuk megtenni, az a WRC-s tervünk.”
A kérdés az, hogy a WEC és az IMSA program mellett lesz e elég erőforrása a gyár motorsport részlegének, hogy fenntartsák a WRC programot. Ugyanakkor épp a Hyundai volt a leghangosabb, amikor az FIA és a Motorsport Világtanács mégis úgy határozott, hogy a jelenlegi Rally1 szabályok maradnak érvényben 2026 végéig.
„Folytatjuk az idei és jövő évi tervünk végrehajtását, és a hosszabb távú, 2027-ig tartó munkára összpontosítunk. Nagyon szeretnénk megérteni a sportág irányát üzleti és technológiai szempontból, hogy lássuk, hogyan néz ki ez számunkra. Természetesen nem tagadnám, hogy miután ebbe az irányba tereltük a sportágat, furcsán nézne ki, ha nem tartanánk fenn a sportág iránti elkötelezettségünket” – mondta ezzel kapcsolatban Cyrill Abiteboul.
Amennyiben a Hyundai mégsem folytatná a 2014 óta tartó WRC programját, az remek lehetőség lenne egy új gyártónak, hiszen a Toyota és a Ford mellett könnyebben érhetnek el marketingszempontból fontos eredményeket, mint ha maradna a mára már rengeteg tapasztalatot felhalmozó Hyundai.