back to top
2024. október 09. 22:29

KezdőlapWRCKatsuta helyett Pajarit ülteti be a Toyota a Chile Rallyra

Katsuta helyett Pajarit ülteti be a Toyota a Chile Rallyra

-

Takamoto Katsuta nem lesz ott a rali-világbajnokság következő, chilei fordulójában, ugyanis a Toyota Sami Pajarinak ad lehetőséget. A 22 esztendős tehetség a Közép-Európa Rallyn először versenyezhet Rally1-es autóval aszfalton, de akkor már a japán pilóta is visszatérhet.

A Toyota bejelentette, hogy Takamoto Katsuta nem lesz ott a bő két hét múlva esedékes Chile Rallyn, a helyét pedig Sami Pajari veszi át a GR Yaris Rally1-es volánja mögött. A japán versenyző „kiültetésére” a gyenge formája adott okot: idén csupán egyszer, a Szafari Rallyn állhatott fel a dobogóra, a legutóbbi két fordulója pedig kifejezetten gyengén sikerült.

„Nehéz szezonja van, de a csapat teljes mértékben támogatja őt, és mindenki tudja, hogy megvan a sebessége – nyilatkozta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing WRT csapatfőnöke. – Ezzel a szünettel lehetősége van egy új kezdetre és a feltöltődésre az utolsó két verseny előtt, amelyek fontosak lesznek. Különösen persze a Japán Rally, ahol reményeink szerint ismét a dobogós helyekért harcolhat.”

Pajari ellenben rendkívül jó formában van: a Rally2-esek között idén már három ralit is megnyert, és Oliver Solbergtől mindössze 3 ponttal elmaradva a második pozíciót foglalja el a tabellán. A legutóbbi Akropolisz Rallyn is ő diadalmaskodott, előtte viszont nem tudott pontot szerezni, hiszen hazájában a Rally1-esek között állt rajthoz, ahol összesítésben a negyedik lett, a kilencedik szakaszon pedig nem talált legyőzőre.

Latvala már a múlt heti görögországi hétvége előtt elmondta, hogy senki ne lepődjön meg, ha honfitársát még az idény vége előtt ismét Rally1-es autóban látjuk. Erre a Közép-Európa Rally tűnt logikus választásnak, de végül nemcsak ott, hanem Chilében is lehetőséget kap. A DirtFish értesülései szerint múlt hét vasárnap született meg a döntés.

Latvala elképzelhetőnek tart még egy versenyt Rally1-es autóval Pajari számára idén

Finn Rallyn mutatott nagyszerű teljesítménye után szerettünk volna még többet látni abból, hogy Sami Pajari mire képes egy Rally1-es autóban – magyarázta Latvala. – Finnországban az volt a fő cél, hogy tapasztalatot gyűjtsön, de már most megmutatta, hogy mekkora potenciál rejlik benne. Görögországban újra azon a magas szinten szerepelt, amelyen a GR Yaris Rally2-es kocsival vezetni szokott.”

„Mivel a jövőben továbbra is szeretnénk befektetni a fiatal versenyzőkbe, fontos, hogy többet tudjunk meg Sami képességeiről – folytatta. – Először néhány különböző murvás úton a világ másik felén, Chilében, majd a közép-európai aszfalton. Egy negyedik autót fog vezetni, nincs rajta nyomás, hogy hozzátegyen valamit a bajnoksághoz. A mi szempontunkból inkább a jövőbe történő befektetésről és tapasztalatszerzésről van szó.”

„Csodálatos, hogy lehetőségem lesz még két versenyen vezetni a GR Yaris Rally1-est ebben az idényben – ezek már Pajari szavai. – Jó érzéssel tölt el a tudat, hogy a TGR-WRT ennyire bízik bennem. A Finn Rallyn egy álmom vált valóra, utána pedig természetesen egyre jobban akartam Rally1-es autót hajtani, de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar újra eljön a lehetőség. Nagyon várom már a Chile Rallyt, ahol jó kis murvás utak lesznek, többnyire egymásba fűződő, nagy sebességű kanyarokkal, tehát kicsit hasonlítanak a finnországihoz.”

Ami viszont a Közép-Európa Rallyt illeti – ahol már Kacuta is újra indul – az teljesen újszerű lesz a 22 éves versenyző számára. „Közép-Európa még keményebb dió lehet, tekintve, hogy tavaly mennyire nedves és sáros volt – fogalmazott. – Figyelembe véve, hogy először ülök Rally1-es autóban aszfalton, ez elég nagy kihívás lehet, de persze örömmel nézek szembe vele.”

Friss