Sami Pajari és Martins Sesks a 2021-es JWRC után ismét élesben küzdhet meg egymással a Chile Rallyn, méghozzá Rally1-es autókat vezetve.
A WRC mindkét újonca kiett magáért a szezonban, Martins Sesks Lengyelországban és Lettországban mutatta meg a tudását, Sami Pajari pedig Finnországban rúgta be az ajtót. Mindkét pilóta a nagycsapatok radarján is feltűnt, a Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala például már utalt rá, hogy Pajari több lehetőséget kaphat jövőre a WRC-ben.
A jövő heti Chile Rallyn mindketten ott lesznek a mezőnyben, méghozzá csúcskategóriás autókkal. Sami Pajari a kispadra ültetett Takamoto Katsutát helyettesíti a Toyotában, Sesks pedig az M-Sport csapatában indul. Jelentős különbség azonban, hogy míg Pajari a legerősebb Toyota GR Yarisba ül be, addig Sesks Ford Puma Rally1-es autójában nem lesz hibrid rendszer.
A chilei murvás verseny mindenesetre jó képet ad mindkét pilóta képességeiről. Sesks például jól ismerte a lengyelországi szakaszokat és a hazai ralit Lettországban, míg Chile teljesen ismeretlen terep számára. Pajari tavaly egy Rally2-es autóval versenyzett Chilében, de nyilván nem olyan frissek az emlékei a szakaszokról, mint a hazai, finnországi versenyéről.
Pajari már nagyon várja, hogy Sesks legyen a riválisa, és a szurkolók is nagyon várták már, hogy láthassák Pajarit és Seskset egymás ellen versenyezni Rally1-es autóval.
„Jó móka, hogy egy másik fiatal srác is részt vesz ugyanebben a versenyben. Martins és én jó ismerősök vagyunk. Az elmúlt években különböző kategóriákban versenyeztünk” – mondta Pajari.
A páros még 2021-ben versenyzett egyszerre a JWRC kategóriában. Abban az évben Pajari megnyerte a bajnokságot, míg Sesks a harmadik helyen végzett.