Adrien Fourmaux nem örül annak, hogy 2025-től már nem lesz hibrid egység a Rally1-es autókban, melyek komolyan gyengülni fognak, azonban a francia versenyző szerint ebből a szurkolók sokat nem fognak észrevenni.
Az FIA a Japán Rally előtt a WRC csapatok kérésére bejelentette, hogy 2025-től már nem lesznek hibrid egységek az autóban.
A döntéssel kapcsolatban Adrien Fourmaux is megosztotta véleményét.
„Nagyon sajnálom, hogy nem tartunk ki a hibrid egységek mellett 2026 végéig – mondta Adrien Fourmaux a Rallye-sport.fr oldalnak. – Már az év elején úgy tűnt, hogy kikerülnek az autókból ezek az egységek 2025-től, majd ezt a tervet elvetették, mivel a gyártók nem egyeztek bele, később azonban ismét megszületett ez a döntés, miután a javításuk a WRC gyártóinak sokba került volna. Elég nehéz volt követni! A nézők nem sokat fognak észrevenni a változásból, az autók gyorsak lesznek és a hangjuk sem változik. 80 kg-mal lesznek könnyebbek az autók, ebben a sportban pedig mindig a súly a nagy ellenség, 80 kg 4 pótkerék súlya, ami tényleg sok. Az autó teljes erővesztése 120-130 lóerő körül lesz. A súlycsökkenés jó, a teljesítmény csökkentése kevésbé jó! A 2025-ös évre való felkészülés miatt nyilvánvalóan ideális lenne egy kisebb verseny még Monte-Carlo előtt, ahol esetleg a Montéra is tudunk készülni.”
Fourmaux: Idén minden útfelületen eredményesek tudtunk lenni a WRC-ben
Fourmaux szerint nem jelent nagy előnyt az M-Sport számára, hogy idén Martins Sesks többször is hibrid egység nélküli Ford Pumával versenyezhetett.
„Sesks autója ugyanolyan súlyú volt, mint a hibrid Rally1-es autó, az autó egyensúlya is ugyanaz volt. A Hyundai többször is vezetett hibrid nélkül, de nem az új súlyhatárral. Ezért az év közbeni hibrid nélküli versenyek nem jelentenek előnyt.”
Jövőre akár a kvalifikáció is visszatérhet a WRC-be, az M-Sport versenyzője szerint ez nem feltétlenül lenne jó.
„A kvalifikáció visszahozásáról a pilóták, a csapatok és az FIA között zajlanak egyeztetések. Sok negatív pontot látok, és néhány pozitívat is ezzel kapcsolatban. Negatívum, mert a jelenlegi rendszer lehetővé teszi, hogy a bajnoki cím későn dőljön el. A kvalifikációval fennáll annak a veszélye, hogy a bajnokság már több versennyel hamarabb is eldől, és ez lenne a legrosszabb, ami ezzel a szakággal történhet. Az idei bajnokság meglehetősen jól sikerült, két aszfaltos verseny zárta a szezont, ami előnyt jelentett az élen állóknak. Lehet, hogy ha két murvás ralival kellett volna befejezni, a véleményem más lenne. Jövőre meglátjuk Szaúd-Arábiával. Pozitívum, hogy a csütörtököt sokkal érdekesebbé tenné, mint a mostani shakedown. Az F1-ben a pénteki edzés sem feltétlenül érdekes. Pilótaként nyilván jó lenne egy kvalifikáción harcolni. De ha lehetővé teszi, hogy hamarabb eldőljön a bajnokság, az nem jó.”