back to top
2025. február 05. 07:53

KezdőlapWRC30 éve Tommi Makinen szembeszállt csapata akaratával a Svéd Rallyn

30 éve Tommi Makinen szembeszállt csapata akaratával a Svéd Rallyn

-

Az 1995-ös Svéd Rally sokáig emlékezetes maradt Tommi Makinen és Kenneth Eriksson csatája miatt, amit a csapat próbált eldönteni. 

Az 1995-ös WRC-szezon második versenye a Svéd Rally volt, ahol ádáz csatát vívott a Mitsubishi két pilótája, Tommi Makinen és Kenneth Eriksson. 

A verseny első napján a finn és svéd versenyző más tempóban közlekedett, mint riválisaik, miközben egymást váltották a verseny élén. Az első napot végül Eriksson 2 másodperc előnnyel fejezte be Makinen előtt, míg a két EVo II-es Mitsubishivel versenyző párost a harmadik helyen Colin McRae 41 másodperccel követte Subaru Impreza 555-tel. 

 A második napon Eriksson és Makinen csatája folytatódott, és bár a svéd versenyző a nap közepén már 20 másodperccel vezetett, a nap végére csupán 1 másodperc maradt előnyéből. A harmadik helyre Thomas Radström lépett Toyotával a 18. gyorsasági végére 1:29 perc hátránnyal és négy másodperccel megelőzve Colin McRae-t. 

Ez volt az a pillanat, amikor a Mitsubishi megkérte Erikssont és Makinent, hogy tartsák pozícióikat az utolsó napon, és ne folytassák a csatát. 

Makinen azonban szembeszállt a japán gyártó kérésével és az utolsó nap első szakaszán 11 másodperccel volt gyorsabb svéd riválisánál, így 10 másodperc előnnyel átvette a vezetést. A finn versenyző a záró napon aztán folyamatosan növelte előnyét és az utolsó szakasz előtt már 43 másodperccel vezetett csapattársa előtt. A záró szakaszon aztán megadta magát a csapat akaratnak Makinen és megállt a szakaszon, hogy időt veszítsen. Végül 1:05 percet hagyott a pályán, amivel 55 másodperccel elmaradt Eriksson eredményétől, így a svéd versenyző 12 másodperc előnnyel a verseny élére állt és megszerezte a győzelmet, így a Mitsubishi csapatvezetésének akarata érvényesült. 

A két mitsubishis versenyzőt végül három toyotás követte Thomas Radström, Juha Kankkunen és Didier Auriol sorrendben. 

Az utolsó napon a Subaru egy katasztrófát élt át, miután azt követően, hogy Carlos Sainz még a 10. gyorsaságin kényszerült kiállni, a záró nap első szakasza előtt kiállni kényszerült Colin McRae és Mats Jonsson is, mégpedig ugyanolyan műszaki hibával. A Subaru Imprezák motorjai ugyanis felrobbantak, miután a hengerbetétek fedelei leszakadtak, majd elakadtak az üzemanyag-szivattyúkban, ami miatt megnőtt a nyomás. 

Friss