Andreas Mikkelsen kétszer már visszatért a Rally1-be a Rally2-ből, haramdszor ugyanezt tervezi, és már 2027-re koncentrál.
A Hyundai szépen elengedte az előző idényben részmunkaidőben versenyzői pilótái kezét, noha Adrien Fourmaux leigazolásának bejelentésekor még arról írtak a közleményükben, „továbbra is vizsgálják a további lehetőségeket” velük kapcsolatban. Esapekka Lappi azóta már Škodával versenyez a Finn ralibajnokságban, most pedig Andreas Mikkelsen is az új terveiről volt kénytelen beszámolni – a veterán Dani Sordóról továbbra sem tudunk semmit.
Mikkelsen ismerős helyzetbe került, WRC2-es programon dolgozik, hogy aztán később visszatérhessen a legmagasabb szintre. Már kétszer is átélte ezt, először 2016-ban, amikor a Volkswagen váratlanul kiszállt a WRC-ből, másodszor pedig 2019-ben, amikor a Hyundai mondott le róla. Két WRC2-es világbajnoki címének köszönhetően tavaly visszaülhetet a Rally1-es autóba.

„Még dolgozom a programomon. A Rally1 nehéznek tűnik, nincs annyi szabad hely, szóval inkább a Rally2-ben gondolkodom – mondta Mikkelsen a DirtFishnek. – Én inkább a Rally2-t választanám, hogy játékban maradjak. 2027-től az új szabályok miatt várhatóan új gyártók jelennek meg, ami több szabad ülést jelent, szóval továbbra is aktív szeretnék maradni, és 2027-et megcélozni.”
Mikkelsennek tavaly lehetősége volt arra, hogy teljes állásban vezessen az M-Sportnál, de inkább a Hyundait választotta részmunkaidőben. Ez önmagában nem is hangzott rosszul, de az aszfaltos versenyek (Monte-Carlo, Horvátország, Közép-Európa és Japán), valamint egy murvás kiruccanás Mikkelsen egyik kedvenc versenyén, Lengyelországban volt minden, ami rendelkezésére állt.
„Nem kaptam meg azokat a futamokat, amelyeket szerettem volna – ismerte el Mikkelsen. – Jó eredményeket értünk el aszfalton, de nekem ez nem olyan természetes, mint murván vezetni. Murván egyből be tudok ugrani az autóba, és jó tempót menni, ezt láthatta mindenki Lengyelországban. Ha utólag változtathatnék valamin, akkor jobban nyomtam volna a szezon elejétől kezdve. Monte-Carlót arra szerettem volna használni, hogy megtanuljam az autót, kilométereket gyűjtsek és befejezzem a versenyt. Ha nem érek célba, három hónap múlva Horvátországban elölről kellett volna kezdenem a tanulást.”

A Hyundai ugyanis nem egyenletesen forgatta a versenyzőit, így nagyon sok kihagyás után kellett autóba ülniük – talán ennek is szerepe volt abban, hogy a Toyota nyerte meg a gyártók világbajnokságát.
„Utána aszfalton már csak két versenyem volt, Közép-Európában és Japában, ahol megpróbáltunk a gyors vezetésre koncentrálni – folytatta Mikkelsen. – Talán már az elejétől kezdve megpróbálhattam volna jobban nyomni, de a csapat is azt kérte, hogy adjak időt magamnak, és fokozatosan építkezzek.”
Kissé furcsa volt, amikor a Hyundai bejelentette, hogy Mikkelsen lesz az aszfaltspecialista a harmadik autóban, de viszonylag ritkán utasítja vissza valaki, hogy gyári csapatnál versenyezhessen egy Rally1-es autóban.
„Senki sem akart aszfalton versenyezni – árulta el Mikkelsen – Ráadásul a Hyundait nem is könnyű aszfalton vezetni. De persze az én helyzetemben el kell fogadni, ami jön, még ha nem is ez a kedvenc felületem. Rally1-es autót vezethettem a legjobbak között, de visszatekintve kicsit több időt tölhettem volna az autóban tavaly. Mert Monte-Carlo előtt egy tesztnapot teljesítettem, ennyi jutott. Aztán három hónap szünet következett Horvátországig, és nagyon kevés idő az autóban. Voltam a tesztpályájukon, de ott egyáltalán nem tanulod meg az autót. Mindenképpen megtenném újra, de jobb lett volna kisebb raliversenyeken indulni a hosszabb szünetek helyett.”