A világbajnoki pontversenyben tovább nőtt Elfyn Evans előnye, a gyártók versenyében viszont közelebb került a Hyundai a Toyotához.
Ugyan Elfyn Evans saját bevallása szerint igyekszik ignorálni a világbajnokság állását, azért nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy három futam után még senki sem vezetett 36 pontos előnnyel a WRC-ben. A korábbi rekordot Sébastien Ogier tartotta 2016-ból, aki az év első három WRC-futama után 35 ponttal előzte meg Mads Ostberget. Persze azóta változott a pontrendszer, de attól még a rekord az rekord.
Elfyn Evans történelmet írt a Szafari Rallyn aratott győzelmével
A walesi pilóta parádésan kezdte az évet, három versenyből kettőt megnyert, egyszer pedig második lett. Pályafutása során először győzött két egymást követő WRC-futamon, a Szafari Rally ráadásul a Toyota századik versenye volt, mióta visszatért a WRC-be, így a csapatnak is szép ajándékot adott. Még lenyűgözőbb Evans szereplése, ha az utolsó hat futamát nézzük: hat dobogós helyezés, három győzelemmel és három második hellyel. Volt tehát előzménye ennek a teljesítménynek, már a tavalyi szezont is biztatóan zárta, a formáját pedig át tudta menteni az aktuális évadra is.

A Toyotának Evans szereplésével véget is értek a pozitívumok, hiszen Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta is nullázott. A Kenyában rengeteg technikai problémával küzdő Rovaneperä még sosem kezdett ilyen rosszul a WRC-ben, Katsuta pedig a power stage-en borult fel, és először úgy tűnt, ezzel „csak” egy pozíciót és a vasárnapi pontjait bukja el, végül az összetört autójával nem tudta magát beszenvedni a szervizparkba, így pont nélkül maradt.
Három futam után a mindössze egyetlen versenyen induló (és azt megnyerő) Ogier a második legjobb Toyota-pontszerző, ami sok mindent elmond a többiek szezon eleji teljesítményéről. Katsutát a legutóbbi hasonló mutatványa után kispadra ültette a Toyota, de talán a szezon korai szakaszában még nem döntenek ugyanúgy a csapat vezetői, mint az előző évad hajrájában. Rovanperának legalább a tempója most megvolt, amíg nem jöttek sorban a technikai hibák.
A Hyundai először szerzett több pontot a Szafari Rallyn, mint az egyedül Evansre támaszkodó Toyota, köszönhetően annak, hogy Ott Tänak második lett, Thierry Neuville harmadikként zárt, és vasárnap Adrien Fourmaux is nagyot ment. Az utóbbi csütörtökön és pénteken is kiesett, szombaton el sem indult, hogy spóroljon az autóval vasárnapra, és így is szerzett tíz pontot magának és a csapatnak is, ami azért felvet néhány kérdést a pontrendszerrel kapcsolatban… Tíz szakaszt teljesített a huszonegyből, mégis elég sok ponttal tért haza Kenyából.
A pilóták versenyében Evans 88 ponttal vezet, a második helyre fellépő Neuville 52 pontnál tart, a harmadiknak feljövő Tänak 49 pontot gyűjtött. A részmunkaidőben vezető Ogier a monte-carlói győzelmével még mindig a negyedik 33 ponttal, mögötte Fourmaux és Rovanperä következik egyaránt 31 ponttal, Katsuta pedig a hetedik helyre csúszott vissza a 25 pontjával. A királyategóriában élete első teljes szezonjában induló, külön csapatban indított Sami Pajari mindössze hat ponttal gyűjtött kevesebbet nála, szóval túl sok ilyen esés nem fér bele Katsutának.
A gyártók világbajnokságában még mindig a Toyota vezet (148 pont), de az előnye 26 pontra csökkent a Hyundai előtt (122 pont). Az M-Sport 47 pontot szedett össze, míg az egyszemélyes csapatot alkotó Pajari 25 pontnál tart. Nézőpont kérdése, hogy az M-Sport teljesít-e alul, vagy a tanulóévében járó Pajari felül…
A világbajnokság április 24–27-én folytatódik a Kanári-szigetek Rallyval.