A figyelemfelkeltő dizájn mellett praktikus oka is lehet annak, hogy a Toyota a feketéről ezüstszínűre vált a nyári murvás versenyekre.
A Toyota a 2024-es szezontól kezdve fekete festéssel indítja az autóit a WRC-ben, ezalól csupán az idén második csapatban indított Sami Pajari kocsija volt kivétel. Azonban a csapat a közelgő nyári murvás versenyek előtt a feketéről ezüstszínűre váltja az autók festését.

Ennek a figyelemfelkeltő dizájn mellett praktikus oka is lehet, hiszen a pilótfülkékben gyakorlatilag elviselhetetlen lesz a hőség a következő versenyeken. A Portugál Rallyt (május 15–18.), a Szardínia Rallyt (június 5–8.) és az Akropolisz Rallyt (június 26–29.) egyaránt nagy melegben szokták megrendezni, bár Portugáliába most éppen esőt jósol az előrejelzés (persze ez még változhat).
A fekete festésről a fényvisszaverő ezüstre történő átállás segíthet csökkenteni a pilótafülkék hőmérsékletét. Egyelőre nem tudni, hogy a Toyota mikor tér vissza a hagyományos festéséhez, de az eddig megszokott kinézetet várhatóan az aszfaltos versenyeken láthatjuk ismét.
Az új dizájnt már élesben is lehetett látni, a Kanári-szigetek Rallyt lehengerlő teljesítménnyel megnyerő Kalle Rovanperä ugyanis nem utazott haza, hanem egyből Portugáliába ment tesztelni – az immár ezüstszínűre festett Toyota GR Yaris Rally1-gyel hasított a murván.
A Toyota kiváló formában van az idén, eddig mind a négy WRC-futamot megnyerte, Elfyn Evans kétszer, míg Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä egyszer-egyszer győzött. A Kanári-szigetek Rallyn az első négy helyet egyaránt a japán gyártó autói szerezték meg, Rovanperä mögött Ogier, Evans és Takamoto Katsuta végzett.