Nem mindennap látható drámát élt meg az M-Sport péntek délelőtt a Szardínia Rally második szakaszán, ahol négyből három versenyző is kiesett.
„Vicces volt ma reggel a helyzet – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a DirtFishnek. – Egy fontos megbeszélésre kellett mennem, de továbbra is követtem a részidőket, és láttam, hogy Gregoire Munster 21 másodpercet vesztett a második szektorban, ezért bementem a csapathoz ismét, hogy megnézzem, mi a helyzet.”
Sorban kerültek komoly bajba a versenyzők a Szardínia Rally második szakaszán
„Egyértelmű volt, hogy valamilyen problémája van. Szóval az ember kicsit csalódott, de aztán azt mondja, hogy oké, megyünk tovább. Talán meg lehet oldani. Meglátjuk. Sok időt veszítünk, de még van két másik autónk is ezen a hétvégén. Két srác, akikben nagyon bízunk. Szóval elmentem a megbeszélésre.”
„Útközben kaptam egy újabb üzenetet, amiben az állt, hogy »Josh megállt«. Azt mondtam, hogy Istenem. De akkor még nem tudtuk, hogy mi történt. Aztán ahogy leültem az asztalhoz, kaptam egy újabb üzenetet, amiben az állt, hogy »Mãrtiņš tetőn állt meg«. Szóval, most utólag elég szórakoztatónak hangzik, de akkoriban csak… nem voltam dühös. Csak annyira kiábrándító, hogy egyik versenyző a másik után kerül bajba.”
„Ez egy nagyon nehéz helyzet, és elég érzelemdús, mert mindenki rengeteg energiát fektetett ebbe a versenybe.”
„Túl leszünk ezen a drámán is. Voltak már nehéz napjaink, és lesznek is még. De nagyon együtt érzek mindenkivel. Annyi erőfeszítés van benne, ami nem látszik a színfalak mögött. Mindannyian a tőlünk telhető legjobbat tesszük. De ahogy mondtam, sajnos vannak napok, amikor minden ellened van.”
„Beszéltem a srácokkal egy kicsit a rali előtt, és mondták, mennyire bonyolult lesz a verseny. De Szardínián ez van mindig.”
„Szardínia valójában elég gyors, nagyon puha, keskeny és nagyon technikás pályákkal. Nincs helye a hibának, szó szerint. Lecsúszol a fűre, vagy egy kőfalnak, lehet egy szikla, ami nem megy arrébb. És azt hiszem, ez az, ami miatt ma reggel a három versenyzőből kettő kiesett a pályán.”
„Azt mondanám, hogy mindannyian tudják, milyen hibákat követtek el, de néha azt hiszem, el lehet mondani nekik – és beszéltünk is róla –, hogy ezeken a szakaszokon nagyon precíznek kell lenni. Nagyon könnyű ezt elfogadni és azt mondani, hogy minden rendben lesz, de amíg nem adódik olyan probléma, mint a mai, és le nem szakítasz egy kereket, addig nem érted meg, hogy itt már nem úszhatod meg a hibád.”
„Most beszélgettem Ott Tanakkal, és azt mondta, hogy »ez Szardínia, itt nem lehet a hibát kijavítani«. És néha, tudod, meg kell szerezni q tapasztalatokat, hogy tanulhass belőle. De ez egy rohadtul nehéz módja a tanulásnak.”
Grégoire Munster és Josh McErlean autója kevésbé sérült, mint Martins Sesksé, aki nagyot esett a Ford Pumával.
„Nem vagyok benne biztos, hogy meg tudjuk javítani Sesks autóját. Talán a bukócső rendben van, talán. Alaposabban meg kell vizsgálnunk. De sok mindent egyensúlyba kell hoznunk, kereskedelmi és sport szempontból is. És alig több mint két hét múlva van egy másik eseményünk vele az autóval.”
„Mindössze négy napunk van visszavinni az Egyesült Királyságba, hogy megjavítsuk ugyanazt az alvázat. Egy csomó panelt tennénk rá itt. Az összes karbon panelt fel kellene szerelnünk, hogy nagyjából jól működjön itt, aztán visszavinnénk az Egyesült Királyságba, levehetnénk mindet, és újabbakat tehetnénk fel, hogy újra jó legyen.”
„Nehéz ügy ez. Szeretnék Mãrtiņšnek annyi lehetőséget adni, amennyit csak tudok, de vajon sokat nyerne azzal, hogy két napig elsőként indulhat? Nem vagyok benne biztos. Nehéz ügy, de sok mindent figyelembe kell vennem, és remélem, ezt megérti. De majd megnézzük, ha visszajön, de most ez az érzésem.”