back to top
2024. szeptember 08. 23:43

KezdőlapRXNyirád után elindult a hiszti a rallycross vb-n - Hansenék elégedetlenkednek

Nyirád után elindult a hiszti a rallycross vb-n – Hansenék elégedetlenkednek

-

Nem tudott dobogóra állni a Hansen csapat egyik versenyzője sem Nyirádon a rallycross vb dupla futamán. Az okokat nem csak magukban keresik, a teljesítménykiegyenlítő rendszert sem találják jónak.

Szombaton Timmy Hansen negyedik lett a döntőben, előtte a kvalifikációkon sem tudott nyerni és az elődöntőben is csak második helyen ért célba, ezzel 18 bajnoki pontot szerzett. Öccse Kevin is ennyi ponttal zárta a napot, ő a kvalifikációkat és az elődöntőjét is megnyerte, a döntő után viszont két pontot levontak tőle, mert a versenyfelügyelőknek csak hang nélküli belső felvételt tudott bemutatni, ami kizárással jár – tehát nem a Kristofferssonnal történt ütközés miatt zárták ki a versenyből.

Hansen Nyirád
foto: STom

Vasárnap sem volt jobb napjuk. Timmy Hansen ismét negyedik helyen ért célba a döntőben, és előtte ismét nem volt képes futamot nyerni, ez a napja 17 pontot hozott. Kevin Hansen egy ötödik hellyel nyitott miután ismét ütközött a címvédővel. Utána megnyerte a kvalifikációját, aztán az elődöntőt is, de a döntőben csak ötödik lett – épp bátyja előzte meg-, amivel ezt a napot is 18 ponttal fejezte be.

A bajnokságban két hétvége után 5. és 6. helyen áll a két versenyző, Timmynek 66, Kevinnek 65 pontja van, előttük 3. és 4. Andersson és Grönholm, mindketten 67 pontosak. Az élen Jonah Kristoffersson 101 pontos, a második Veiby 76 pontos.

Hansen Nyirád
foto: STom

A Hansen csapat nem csak magát okolja a sikerek elmaradásáért, a belsőégésű motoros autók (ICE) és az elektromosak (EV) közötti teljesítménykiegyenlítéssel is elégedetlenek.

„Ismét mindkét autóval bejutottunk a döntőbe mindkét nap, de nem sikerült dobogóra állnunk, ami frusztráló a csapat számára. A második versenynap itt Magyarországon jobban sikerült, miután az éjszaka folyamán rengeteget dolgoztunk, és úgy gondolom, hogy sikerült elég sokat fejlődnünk. A döntőben a joker-stratégia nem nekünk kedvezett, és azt hiszem, ott lemaradtunk a dobogóról. Előre tekintünk, és ezt a versenyt követően az FIA meg fogja nézni a ‘Technológiák csatájának’ eddigi adatait, így remélhetőleg a következő versenyen már más lesz a súlykülönbségaz EV és az ICE autók között” – mondta Kenneth Hansen csapatvezető, aki elegánsan túllendült azon, hogy vasárnap Timmy Hansen Klara Andersson mögött jött jokerre, ami a pálya széléről óriási stratégiai hibának tűnt.

Hansen Nyirád
foto: STom

Timmy Hansen is a súlykülönbségben keresi az eredmények elmaradásának okát.

„A Technológiák csatája még mindig az ICE autók javára dől el, 160 kilogrammal nehezebbek vagyunk náluk, és úgy tűnik, még a plusz teljesítményünkkel sem tudunk előnyt szerezni. A CE Dealer csapattal harcolunk az elektromos autók közti elsőségért, és ez a küzdelem nagyon szorosnak tűnik.”

A csapat hétfőn tesztelt és Belgium előtt tovább fejlesztenének, hogy jobb eredményeket érjenek el. Kristofferssonék is maradtak hétfőn Nyirádon, így várhatóan ők is új adatokkal felvértezve készülhetnek a következő versenyre.

Hansen Nyirád
foto: STom

 

Friss