Nagyon jól indult a Liepaja Rally a Csomós Mixi, Nagy Attila párosnak, hiszen egy második idővel nyitottak. Később azonban egy defekt és az előttük leszakadó eső is hátráltatta őket. A verseny mind a hat szombati szakaszát Martins Sesks nyerte, így ő áll az élen az Eb éllovas Efrén Llarena előtt.
Kicsivel kevesebb, mint a teljes gyorsasági táv felét teljesítette ma a mezőny a rally Európa-bajnokság idei ötödik futamán, a Liepaja Rallyn. Az első körben egyértelműen a pályatakarítás volt a kulcsa a versenynek. Az első tíz autó után folyamatosan javult a pálya minősége, így a kvalifikáción jobban teljesítők és ezáltal magasabb rajtpozíciót választó versenyzők voltak előnyben.
A második körre pedig az időjárás tréfálta meg a mezőnyt. Az első kör alatt a szervizparkra szakadt le az ég, ami várható volt, hogy a pályákat is eléri. El is érte, de nem volt mindenki számára akkora eső, mint amire számítottak, így többen is elgumizták magukat.
Kiválóan kezdett Csomós Mixi és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel, hiszen az első gyorsaságin második időt autóztak, mindössze kilenc tized másodperccel elmaradva a szakaszgyőztes Martins Seskstől.
A második szakaszon azonban defektet kaptak, akivel 54 másodpercet veszítettek és visszaestek a 22. helyre. Az első kör utolsó gyorsaságiján egy negyedik idővel javítottak hét pozíciót és léptek előre a 15. helyre.
A második kört egy újabb negyedik idővel kezdték, de az ötödik gyorsaságin az esőben 46 másodpercet veszítve csak 18.-ak lettek. A szombati utolsó szakaszon, a 18 kilométeres „Cicuskán” (Kakisi) 10. időt értek el, amivel újra a 15. helyre kapaszkodtak fel.
Hátrányuk 2 perc 00,2 másodperc. Mindössze egy tizedre van előttük az osztrák Simon Wagner, de a 13. Tempestini utoléréséhez már 37 másodpercet kellene ledolgozni.
Mixiék sajnos hamar kiestek az abszolút első helyezésekért vívott versenyben, így ott csak az Európa-bajnokságon értékelt versenyzők vitézkedtek. Hat szakaszból hatot nyert a liepajai Martins Sesks–Renars Francis kettős és megnyugtató 22,9 másodperc előnnyel vezetnek az Európa-bajnokság éllovasa Efrén Llaréna előtt.
A két skodás párost Tom Kristensson követi Hyundaijal, 32,3 másodperc hátránnyal, majd a finn Mikko Heikkila és Ken Torn következik 38,4 és 45,6 másodperccel elmaradva.
Több vesztese is volt a versenynek. Az Eb-n második helyen álló Nil Solans kicsit bealudt az első gyorsaságin, de aztán a nyolcadikról a második helyre tornázta fel magát, ám a szombati utolsó gyorsaságin defektet kapott és a 12. helyre esett vissza.
Remekül kezdte a versenyt a Hyundai egykori gyári vb-pilótája, Hayden Paddon, aki az első gyorsaságin Mixiék mögött harmadik időt autózott, majd a második szakaszon a második helyre jött fel, de aztán egy árokjárással sokat veszített és a nyolcadik helyen zárta a napot.
Két megforgással – utóbbi az árokban végződött – veszített sokat Alberto Battistolli, de amikor minden rendben volt, ő volt az egyetlen, aki 0,1 másodpercre tudta közelíteni a szakaszgyőztes Seskset. Azonban pechére pont előtte szakadt le az eső, amivel megint sokat veszített és a 11. helyen zárta a napot.
Az ERC4 Junior mezőnyét két gyorsaságin keresztül vezette a francia Laurent Pellier, de a harmadikon felborult, így a spanyol Óscar Palomo Ortíz áll az élen Peugeot 208 Rally4-gyel.
László Martin és Berendi Dávid a 14 fős mezőnyben 11., 13., 11., 8., 10. és 9. időt autóztak, amivel a 11. helyen állnak.
Hét indulója volt a Clio Trophy mezőnyének, amelyben az argentin Paulo Soria áll az élen. Herczig Patrik és Varga Kristóf négy 6., egy 5. és egy 3. idővel a kategória ötödik helyén zárta a napot.
A Liepaja Rally vasárnap hat gyorsasági szakasszal folytatódik, ahol Csomós Mixi és a többi magyar páros is még javíthat.