A következő szezonra szerződéssel rendelkező versenyző neve is bekerült a pilótakeringőbe, miközben a McLarennel tesztelő Colton Herta is felbukkant. Még csak most jön az átigazolási őrület java.
Daniel Ricciardo McLarentől való év végi távozásával egy igen fontos kirakós került a helyére a Forma-1-es pilótapiacon, ám még így is igen sok a kérdőjel? Ki ül Ricciardo helyére? Ki veszi át Fernando Alonso megüresedett ülését az Alpine-nál? Marad-e Mick Schumacher a Haasban? Változtat-e pilótapárosán az Alfa Romeo és a Williams? Ezekre a kérdésekre továbbra sincs válasz, és hogy még egy kicsit bonyolódjon a helyzet, a spái paddockban egy eddig nem hallott pletyka ütötte fel a fejét.
Ez a pletyka pedig nem is annyira pletyka, az Autosport saját forrásaira hivatkozva ugyanis arról ír, hogy az Alpine bejelentkezett a Red Bullnál Pierre Gasly-ért. Pesze ez vélhetően csak arra az esetre szól, ha az F1-es szerződésekkel foglalkozó, a Belga Nagydíj utáni hétfőn összeülő bizottság úgy dönt, hogy a francia istálló nem tarthat igényt Oscar Piastrira, aki ebben az esetben minden bizonnyal a McLaren versenyzője lesz jövőre.
Noha Otmar Szafnauer Belgiumban elmondta, igen magabiztos azt illetően, hogy nekik kedvező döntés születik, azért az ehhez hasonló hírek jelzik: bőven benne lehet a pakliban, hogy Piastri a McLarené lesz. Ebben az esetben pedig az Alpine-nak jól jönne egy francia pilóta, aki Esteban Oconhoz csatlakozva 100%-ban francia pilótapárost adna a csapatnak. Nem utolsó sorban pedig Gasly a mezőny egyik legtöbbre tartott versenyzője, akinek szerződése van az Alpha Taurival a 2023-as szezon végéig, így az elmozdítása alighanem pénzbe kerülne az Alpine-nak.
Hogy miért lenne érdeke a Red Bullnak elengedni az Alpha Tauri élpilótáját? Leginkább azért, mert a faenzai csapat célja mégiscsak az, hogy versenyzőket készítsen fel arra, hogy csatlakozzanak a Red Bullhoz, Christian Horner, az anyaistálló csapatfőnöke pedig minden bizonnyal a jövőben sem adna a csapatánál újabb esélyt a 2019-ben leszerepelt Gasly-nak, akinek a helyét így átvehetné egy olyan fiatal, aki a jövőben akár Max Verstappen csapattársa is lehet.
Szintén az Autosport információja, hogy Helmut Marko a Ferrari akadémiájával szakító (vagy már szakított), az Alpine ülésére az egyik esélyesnek tartott Mick Schumacher szerződtetését is fontolgatja. Egy másik, ennél jóval váratlanabb hír, hogy az IndyCarban versenyző, a McLarennel az idén már tesztelő Colton Herta is rajta van a Red Bull osztrák tanácsadójának listáján (szombaton Spában Markót látták Zak Brownnal, a McLaren vezérigazgatójával egyeztetni).
A 22 esztendős amerikai mondjuk nem rendelkezik superlicenccel 2023-ra, de az FIA-nak lehetősége van kivételt adni, és mivel hatszoros futamgyőztes IndyCar-versenyzőről beszélünk, vélhetően meg is kapná azt. Herta mellett szólhat a nemzetisége, hiszen az amerikai piac az F1 jelenlegi terjeszkedési irányának függvényében igen vonzó lehet a Red Bullnak, míg Schumacher érkezése a Porsche 2026-os beszállása miatt lehet érdekes, hiszen amennyiben a német pilótának lenne jövője a Red Bullnál, a Porsche egy igen jól csengő nevű német pilótával állhatna rajthoz.
Schumacher jövője a következő hetekben dől el
Hogy Mick Schumacher neve továbbra is játékban marad-e az Alpine vagy az Alpha Tauri ülését illetően, abban a jelek szerint fontos szerepet játszhat, hogy miként teljesít a Belga, Holland és Olasz Nagydíjból álló tripla hétvége során. „Igen, ezek fontosak” – erősítette meg Günther Steiner Spában, hogy a soron következő futamokat is számításba veszik a döntésnél.
„Mindent figyelünk. Nyugodtak maradunk, nem pánikolunk, mert jelenleg erre semmi szükség. Összességében, ha szerzünk néhány pontot a következő versenyeken, az jó lesz nekünk. Szerintem megvan bennünk a potenciál ehhez, csak mindig jól kell kiviteleznünk a versenyhétvégéket.”
Schumacher a mai Belga Nagydíjat az utolsó helyről kezdheti, az időmérőn viszont gyorsabb kört futott csapattársánál, így egyelőre nem lehet panasz a teljesítményére.
Steiner elismerte, hogy beszélt Ricciardóval
A Haas csapatfőnöke a spái paddockban arról is beszélt, hogy mivel az idei évre jelentősen javult a teljesítményük, természetes, hogy nagyobb az érdeklődés a még nem lekötött 2023-as ülésük iránt. Egyúttal elismerte, hogy valóban beszélt Ricciardóval, de ez még nem jelenti azt, hogy feltétlenül az ausztrál pilóta az, akire szükségük van.
„Üzenetet váltottam Daniellel, még mielőtt elhagyta a McLarent. Valamivel azelőtt, jó néhány hete. Ez a munkám, figyelnem kell, hogy mi történik a sportágban, mint ahogyan minden csapatfőnök ezt teszi. Mindig találkozunk emberekkel, ha lehet szó valami közös dologról a jövőben. Nem tudom, mit tervez, és mi sem sietünk, hogy bárkivel egyeztessünk. Magára kell gondolnia és arra, hogy ő mit akar, és ha érdekli a dolog, akkor majd írni fog.”
Steiner hangsúlyozta, hogy jelenleg csak puhatolózik, azaz senkivel sem tárgyal szerződésekről, majd kijelentette, egyáltalán nem arról van szó, hogy mivel elérhetővé vált egy nyolcszoros futamgyőztes, most minden áron az ő megszerzése a céljuk.
„Mindenki azt gondolja, hogy most le kell csapnunk Danny-re, de talán nem akarjuk Danny-t. Mit gondolnak, miért hagyta el a McLarent? Óvatosnak kell lennünk, mert nem csak azt kell nézni, hogy mit értél el eddig, hanem azt is, hogy mire vagy képes.”