Már egy ideje pletykáltak róla, a Belga Nagydíj után az Autosport pedig már kész tényként kezeli, hogy Mick Schumacher 2023-tól már nem lesz a Ferrari kötelékének tagja. Ez nagy valószínűséggel egyben azt is jelenti, hogy jövőre nem láthatjuk őt a Haas színeiben sem.
Nagyon úgy néz ki, hogy igaznak bizonyulnak a pletykák, és Mick Schumacher a 2022-es év végén szakít a Ferrarival. Az Autosport saját forrására hivatkozva azt írja, hogy a német pilóta és a Ferrari versenyzői akadémiája közötti szerződés az év végén „természetes véget ér”, ami annyit tesz, hogy a kontraktus lejár, és nem fogják megújítani azt.
A neves szaklap szerint paddock szerte már-már kész tényként kezelik azt is, hogy a Haas nem fog hosszabbítani Schumacherrel, akinek az ülésére a legnagyobb eséllyel a továbbra is a Ferrari támogatását élvező, 2019 és 2021 között az Alfa Romeónál versenyző Antonio Giovinazzi pályázik.
Hogy Schumacher hol folytathatja, arról az utóbbi napokban több pletyka is szárnyra kapott. A Haason kívül három csapat, az Alpine, az Alpha Tauri és a Williams nem fixálta le még a jövő évi felállását, a francia istállónál hosszú távú szerződéssel rendelkező Esteban Ocon pedig Belgiumban kijelentette: ő egyértelműen Schumachert látná szívesen maga mellett, hiszen baráti kapcsolatot ápol a némettel.
A Red Bull testvércsapata eközben a legújabb hírek szerint szemet vetett az IndyCarban versenyző, az idén a tavalyi McLarennel tesztelő Colton Hertára, míg a Williamsről eddig nem lehetett hallani Schumacherrel kapcsolatban. Egészen mostanáig, Spában a német Skyon szakértőként tevékenykedő Timo Glock ugyanis már a grove-iakkal is szóba hozta honfitársát, ami – ha mást nem is – annyit mindenképpen sejtet, hogy a hétszeres világbajnok fia gyakorlatilag mindenkinél kopogtat.
És tekintve, hogy mennyien pályáznak a meglévő ülésekre, nem kizárt, hogy Schumachernek nem marad helye. A most 23 esztendős pilóta 2019 elején csatlakozott a Ferrari akadémiájához, Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke pedig akkor leszögezte, nem az édesapja múltbeli sikerei és ferraris kötődése, hanem Mick teljesítménye vezetett az együttműködéshez.
Schumacher először a 2019-es Bahreini Nagydíj után tesztelhetett Forma-1-es Ferrarit, miközben egy napot eltöltött az aktuális Alfa Romeóban is. Miután 2020-ban megnyerte a Forma-2-es bajnoki címet, úgy tűnt, hogy az Alfa Romeóval mutatkozhat be a királykategóriában (az Eifel Nagydíj pénteki szabadedzésen pályára is lépett volna a csapat színeiben, ha az időjárás miatt nem törlik a tréninget), de végül nem így lett.
A kapcsolat a Ferrarival azonban így is F1-es üléshez juttatta a Haas révén, amelynek autóját a 2020-as Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén vezette először. A 2021-es szezont a gyenge és fejlesztéseket egyáltalán nem kapó autóval a mezőny hátsó felében töltötte, de folyamatosan és meggyőző fölénnyel verte csapattársát, Nyikita Mazepint.
A 2022-es szezon első fele azonban nem úgy alakult, ahogy Schumacher remélte, mert az év elején újdonsült csapattársa, Kevin Magnussen nemcsak gyorsabb volt nála, de a német két nagy balesetet is szenvedett, amivel komoly anyagi károkat okozott az istállónak. A Ferrari eközben hosszú távra elkötelezte magát jelenlegi pilótapárosa mellett, és a teljesítményén egyértelműen javító, Ausztriában és Silverstone-ban is pontot szerző Schumacher támogatottsága a Scuderián és a Haason belül is csökkent.