back to top
2024. november 22. 18:00

KezdőlapF1Hamiltonék megúszták a büntetést, Gasly pedig az eltiltást

Hamiltonék megúszták a büntetést, Gasly pedig az eltiltást

-

Fernando Alonsón kívül végül senkit sem büntettek meg a Brazil Nagydíj sportfelügyelői, akik Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo és Csou Kuan-jü szabályszegését szokatlan tényező miatt nézték el.

Volt dolga a sportfelügyelőknek a Brazil Nagydíj után, hiszen Fernando Alonso és Esteban Ocon ütközése mellett azt is ki kellett vizsgálniuk, hogy Lewis Hamilton, Csou Kuan-jü, Daniel Ricciardo és Pierre Gasly szabályt szegett-e. Az előbbi hármast azért vették górcső alá, mert nem a megfelelő módon álltak be a rajthelyükre a sprint rajtjánál, Gasly pedig azért kellett a felügyelők elé járuljon, hogy magyarázatot adjon rá, miért ment a megengedettnél lassabban akkor, amikor a bokszból kihajtva felállt a sprint rajtrácsára.

Gasly esete azért volt különösen érdekes, mert tíz büntetőpont áll a neve mellett, azaz két pontra van az egyfutamos eltiltástól, a pontjai ráadásul jövő májusig nem évülnek el, azaz fennáll a veszélye, hogy a 2023-as szezon elején rögtön ki kell hagynia majd egy futamot az Alpine-nál. Emiatt többekben felmerült, hogy Gasly esetleg eltiltatja magát az Abu-dzabi Nagydíjtól, hogy új csapatánál tiszta lappal kezdhessen.

Persze, ez még megeshet, de a sprint előtt nem ezért ment túl lassan, hanem azért, mert elmondása szerint emberek voltak a pályán a célegyenesben, ezért már a biztonsági autós vonal előtt lassítania kellett, és így nem tudta tartani a limitidőt, amelyet az első és második biztonsági autós vonal között mérnek. A felügyelők elfogadták a francia versenyző érvelését, és csak megrovásban részesítették, azaz büntetőpontot nem kapott.

Ez még senkinek nem jött össze: Alonso utódja eltiltással kezdheti a következő évet

Túl kicsik a rajtkockák

Hamilton, Csou és Ricciardo esetének várható vizsgálatáról már a verseny alatt tudomást szerezhettünk, de akkor még csak annyit lehetett tudni, hogy megsérthették a rajtprocedúránál érvényes szabályokat. Mint kiderült, a hármas egyik tagja sem megfelelően állt be a rajthelyére a felvezető kör végén.

A szabályok ugyanis kimondják, hogy az első rajtlámpa kigyulladásakor az autónak mozdulatlanul kell állnia a rajtkockában úgy, hogy az abroncsainak futófelülete sem elöl, sem oldalirányban nem lóghat túl a felfestett vonalakon. A felügyelők a felvételek megtekintése után lemérték a célegyenesben a rajtkockákat, és megállapították, hogy azok némileg kisebbek a szokottnál, ez pedig az autóban ülő pilóták korlátozott kilátásával párosulva azt eredményezte, hogy bal vagy jobb oldalra többen is túllógtak a felfestésen. Mivel azonban emiatt senki nem szerzett előnyt, úgy döntöttek, hogy nincs szükség további vizsgálatra.

Friss