2024. április 26. 00:54

KezdőlapF1Alonso a csapattársát hibáztatta, de őt büntették meg - az Alpine főnöke...

Alonso a csapattársát hibáztatta, de őt büntették meg – az Alpine főnöke mindkét pilótát kritizálta

-

Fernando Alonso büntetést kapott, amiért a Brazil Nagydíj sprintjének első körében nekiment a csapattársának. A kétszeres világbajnoknak már elege van Esteban Oconból, miközben az Alpine csapatfőnöke mindkét versenyzőt megfedte. 

Jutott esemény a Brazil Nagydíj sprintjének leintése utánra is, hiszen több meghallgatás is várt a felügyelőkre, akik Esteban Ocont és Fernando Alonsót is beidézték, majd 5 másodpercre és 2 büntetőpontra megbüntették a 15. helyen végző spanyolt, amivel a kétszeres világbajnok visszaesett a 18. pozícióba, innen fog tehát rajtolni a mai versenyen.

A felügyelők a két Alpine második első körös ütközését vizsgálták, azaz azt nem, amikor a rajt után a négyes kanyarban Ocon leterelte a pályáról a csapattársát, aki emiatt megcsúszott, és lyukat ütött a francia Alpine-jának oldalszekrényébe. A kör végén Alonso a célegyenesben támadta másodszor a csapattársát, és miközben jobbra kihúzódott a szélárnyékból, eltalálta Ocon autójának jobb hátsóját, ami ledarálta a saját első szárnyát.

Öldöklő csata a sprinten: Russell lenyomta Verstappent a győzelemért, a holland csak negyedik lett

Alonso a rádióban egyértelműen Ocont hibáztatta („A barátunknak köszönhetően elveszítettem az első szárnyamat”), a felügyelők azonban úgy ítélték meg, hogy „teljes mértékben ő a felelős” az ütközésért, ami „a pálya azon részén, ekkora sebesség mellett veszélyes volt.”

A meghallgatáson Alonso elismerte, hogy „némileg rosszul ítélte meg, hogy mikor húzódjon ki a szélárnyékból”, azaz utólag már ő is másként látta a helyzetet. A meghallgatás előtt azonban még azért belerúgott egyet Oconba, mondván, nem ez az első eset, hogy a csapattársa keménykedett vele.

Videón a két Alpine mindkét első körös ütközése:

„Szomorú, ami történt, de az autó tempója nagyon jó volt ma. Visszazárkóztunk a 15. helyre, úgyhogy szerintem, ha holnap is ilyen ütemben jövünk fel, szerezni fogunk két pontot. Reménykedünk ebben. Még egy verseny van hátra, aztán vége, úgyhogy már várom Abu-Dzabit. [Ocon] majdnem nekivezetett a falnak Dzsiddában, aztán Budapesten, most pedig itt, úgyhogy nincs miről beszélni. Így mennek ezek a dolgok, olykor nagy a versengés a csapatban. Megtörtént ez vele Pérezzel is, és Verstappennel itt [2018-ban], amikor visszavette a körét, de már csak egy verseny van hátra” – nyilatkozta a spanyol, felemlegetve Ocon és Sergio Pérez Force Indiánál történt ütközéseit, valamint a francia és Verstappen hírhedt brazíliai csattanását, ami a holland pilóta futamgyőzelmébe került.

„Távolról sem ideális, amikor egy sprinten összeértek az első körben, mert a verseny túl rövid ahhoz,  hogy be lehessen hozni a bokszkiállás jelentette hátrányt. A pozitívumokra gondolva, holnap a 15. helyről rajtolunk (végül a 18-ról – a szerk.), és jó esélyünk van sok pontot szerezni, mert az autó meglepően gyors volt ma” – folytatta Alonso.

„Nem tudom. Nem láttam még rendesen az ismétlés, úgyhogy nem tudom, hogyan történt – felelte arra a kérdésre, hogy hasonló volt-e a mostani ütközés ahhoz, ami Lance Stroll és közte Austinban történt. – De szomorú vagyok, hogy nem szereztünk ma pontokat, mert az én autóm legalábbis nagyon gyors volt. Az övé (Oconé) az egész hétvégén egy kicsit lassabb, de ami engem illet, elszalasztottunk egy lehetőséget. De nincs minden veszve, mert holnap egy hosszú versenyen remélhetőleg felzárkózhatunk.”

Lángolt az Alpine a bokszutcában a brazíliai sprint után (videó)

„Nyilvánvalóan nem így akartuk befejezni a versenyt, és megsérült az autóm – összegzett Ocon. – Úgyhogy a csapat szempontjából nem ideális a helyzet. Próbáltam a McLarent támadni a négyes kanyarban és arra koncentráltam. Belül voltam, aztán Fernando eléggé váratlanul feltűnt a külső oldalon.”

Mint kiderült, Ocon nem is tudta, hogy Alonso az első kör végén eltalálta őt a célegyenesben. „Fogalmam sem volt róla, hogy ez történt, a verseny után mondták. Nem tudom, hogy ez miként lehetséges – mondta, majd kitért arra, hogy nem ért egyet a spanyol kritikájával a négyes kanyarban történteket illetően. – Ez az ő véleménye, az enyém pedig más. Én voltam elöl, úgyhogy nem igazán én voltam az, aki harcolt. Próbáltam támadni a McLarent a négyes kanyarban. Gondolom, versenyzünk, és mindenből megpróbáljuk a legtöbbet kihozni, de a mai nap sokba került.”

Az ütközéssel a kettős pontszerzésre pályázó Alpine pont nélkül zárta a sprintet, miközben a McLaren Lando Norris révén két pontot szerzett, és így már csak 5 pontra van a konstruktőri pontversenyben negyedik helyen álló Alpine-tól, ráadásul a vasárnapi versenyt is sokkal jobb helyről kezdheti (7. és 11. rajtkocka a 17. és 18. rajthellyel szemben), mint a franciák.

Fernando Alonso, Alpine, Brazil Nagydíj
Alonso egy körön át félig hiányzó első szárnnyal versenyzett Fotó: Pirelli

Ezek után nem meglepő, hogy Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke keményen kritizálta mind Ocont, mind Alonsót a csapat közleményében, és kijelentette, hogy cserbenhagyták a csapatot.

„Őszintén szólva mind Estebannak, mind Fernandónak jobb munkát kell végeznie, hogy megtiszteljék a csapatban mindenki által tett fantasztikus erőfeszítéseket azzal, hogy elkerülik a pályán a baleseteket és azt, hogy ezzel az egész csapat teljesítményét veszélyeztetik. Ma mindkét pilóta cserben hagyta a csapatot. Holnap többet várok tőlük, amikor mindent meg kell tennünk azért, hogy megmentsünk néhány pontot a konstruktőri bajnokságban. A célunk, hogy biztosítsuk, olyan helyzetben megyünk a jövő héten Abu-Dzabiba, amelyben elérhetjük az idei céljainkat. Holnap új nap lesz.”

Friss