back to top
2024. november 22. 16:06

KezdőlapF1Alonso meglepődött és néhány titkos részletet is elárult, miután tesztelte Vettel autóját

Alonso meglepődött és néhány titkos részletet is elárult, miután tesztelte Vettel autóját

-

Kedden, a Pirelli gumitesztjével és a fiatal pilóták tesztjével zárta le az idei szezont a tíz F1-es csapat, köztük az Aston Martin, amely autóba ültette az Alpine-tól átigazoló Fernando Alonsót. A kétszeres világbajnok a teszt után megosztotta, min lepődött meg kellemesen, és miért nem az volt számára a legfontosabb, hogy milyen a silverstone-i istálló idei autója.

Fernando Alonso kellemesen meglepődött, miután először vezette az Aston Martin idei autóját. A csapatot váltó kétszeres világbajnok a többi, hasonló cipőben járó pilótához hasonlóan már az Abu-dzabi Nagydíj utáni hétfőn megkezdte az ismerkedést új munkahelyével (elmondása szerint ő volt az első, aki megérkezett aznap a paddockba), kedden pedig a Pirelli gumitesztjén vezethette az AMR22-es versenygépet.

„Nem, most még optimistább vagyok – felelte a tesztnap végén arra a kérdésre, hogy az autóból kiszállva is olyan optimista-e, mint mielőtt beült Sebastian Vettel 2022-es gépébe. – Amikor aláírtam az Aston Martinhoz, 90%-ig voltam boldog. Amikor elkezdtek fejleszteni és erősen fejezték be a szezont, 100%-ig. Ma reggel is 100%-on álltam, de most már 100%-nál is boldogabb vagyok.”

Hármas Ferrari-elsőséggel búcsúzott 2022-től az F1 – több mint 13 ezer km-t tett meg ma a mezőny

Noha az autót is jónak találta, az öröme elsősorban nem ennek tudható be, állítása szerint ugyanis az idei kocsinak nem sok köze van ahhoz, amivel 2023-ban megkezdik a szezont, ami arra utalhat, hogy az Aston Martin a folytonosság helyett ismét radikális változtatásokkal készülhet.

„Az idei autó egyáltalán nem hasonlít arra, amivel jövőre versenyezni fogunk. Szóval nem arról volt szó, hogy magabiztosan érezzem magam benne vagy bármi ilyesmi, mert nem az idei autó továbbfejlesztett változata lesz. A csapatnak nagyon erős hétvégéje volt, Sebastian elém kvalifikált, úgyhogy szerintem nem volt nagy különbség az Aston Martin és az Alpine között. Alapjában véve én is ugyanazt éreztem, a kocsi nagyon versenyképes volt. Mindkét Aston Martin pontszerző helyen zárt, szóval az autó jó.”

Alonso elmondta, hogy természetesen a kocsi egyensúlyáról és az egyéb, teljesítményt meghatározó tényezőkről is szó volt, a legfontosabb feladata az volt, hogy kényelmesen érezze magát az autóban, amin még dolgozniuk kell, a nap végére ugyanis megfájdult a bal oldala, azaz az ülésen még szükség lesz módosításokra.

„Most fejben végig kell mennem mindenen, amit találtam, az apróságokon is. A legtöbb a kényelemmel kapcsolatos, és nem az autó egyensúlyával vagy viselkedésével. Nem ismertem a váltást vagy a sebességhatárolót jelző hangjelzést, a kijelzőn megjelenő üzeneteket, amikor valamit változtatok, vagy hogy mennyi ideig villannak fel. Ilyen dolgok. Az ember hozzászokik valamihez, most pedig igyekszik alkalmazkodni, hogy az új dolgok is természetessé váljanak. Most ezek a dolgok jelentik a prioritás.”

Fernando Alonso, Aston Martin, teszt, Abu-Dzabi
Mivel az év végéig szerződés köti az Alpine-hoz, és csak a két csapat megegyezése után ülhetett autóba a teszten, Alonso szponzormatricák nélkül, fekete-fehér sisakban és fekete overálban körözött Fotó: Pirelli

A kétszeres világbajnok számára persze hasznos volt, hogy két nappal később, ugyanazon a pályán, ugyanolyan körülmények között tudott közvetlen összehasonlítást végezni az Alpine-nal. Azzal az Alpine-nal, amelybe Renualt-motor dolgozik, míg az Aston Martin Mercedesszel megy. Miután a spanyol életében először vezette a Brixworth-ben kifejlesztett erőforrást, nem igazán akart részletekbe bocsátkozni a különbségekkel kapcsolatban, csak annyit mondott, hogy „más érzés”. Amikor pedig rákérdeztek, hogy jobb-e, mint a Renault, csak mosolygott és megvonta a vállát, amit akár igennek is vehetünk.

Azt viszont elmondta, hogy a megbízhatósággal nem volt baj, noha voltak aggályai ezzel kapcsolatban. „Amikor tegnap este elmondták, hány kilométer van a motorban, aggódtam, mert azt mondtam, ez a szám kicsit magasabb a várakozásaimhoz képest. De 97 kört tettünk meg probléma nélkül, ami mindenképpen kiemelkedő.”

Más miatt is aggódott egy kicsit, de végül ez az aggodalma is alaptalannak bizonyult. „Kicsit aggódtunk a kormány visszajelzéseivel kapcsolatosan, mert az Alpine-nal az első évben sokat, közel öt hónapot kellett ezen dolgoznunk. Úgyhogy volt némi aggodalom, amiről az elmúlt néhány hétben beszéltünk is, de kellemes meglepetés volt, hogy jónak éreztem az Aston Martin kormányrendszerét és nem kellett sok mindenen változtatnunk.”

Friss