Helmut Marko szerint nincs szó arról, hogy James Vowles csapatfőnökké való kinevezésével a Williams a Mercedes B-csapatává válna, sőt, a brit szakember távozása valójában gondot okoz egykori munkaadójának. A Red Bull tanácsadója egy meglepő kijelentést is tett a nagy riválissal kapcsolatban.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, James Vowles, a Mercedes korábbi főstratégája távozott a brackley-i alakulattól, és a Williams csapatfőnöki pozícióját vette át. A csillagos istállót irányító Toto Wolff szavai alapján akkor arra lehetett következtetni, hogy a nyolcszoros konstruktőri világbajnokot nem érinti rosszul a váltás, és már felkészültek az utódlására.
Ezzel kapcsolatban néhányan odáig mentek, hogy mindez a hosszú távú terv része, és egy napon majd Vowles lesz az osztrák üzletember utódja a Mercedes élén. Mások csupán annyit állítottak, hogy a Williams ezáltal a B-csapatukká válik, és immáron ebből a szempontból is egy szinten lesznek a Ferrarival és a Red Bull-lal. Utóbbi tanácsadója szerint azonban korántsem ez a helyzet.
„Nem, teljesen más információim vannak. Vowles önszántából ment el, és állítólag még jó szakembereket is magával vitt. A forrásaim szerint emiatt nagy a feszültség a Mercedesnél – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre Helmut Marko a Sport1.de-nek adott interjújában, majd arra is kitért, hogy ez meggyengítheti-e ellenfelüket. – Majd meglátjuk, de még mindig azt gondolom, hogy a Mercedes lesz a legnagyobb kihívónk, ha a címvédésről van szó.”
A Mercedes kapcsán kijelenthető, hogy egy időre biztosan a stuttgarti márka maradt az egyetlen, amitől a német Forma-1-es rajongók sikereket várhatnak. Bár pilótafronton Nico Hülkenberg révén idén is lesz versenyzőjük, ő valószínűleg inkább a hátsó régiókban fog harcolni. Sebastian Vettel ellenben visszavonult, Mick Schumacher pedig kiszorult a mezőnyből, ami biztosan nem tett jót a németországi piacnak. Ahogyan az sem, hogy 2019-ben rendeztek utoljára Német Nagydíjat, és 2020-ban látták vendégül utoljára a Forma-1 mezőnyét. Marko is lesújtónak tartja a helyzetet, és egy meglepő kijelentést is tett a nagy riválist illetően.
„Hihetetlen, ami most Németországban történik – jelentette ki. – Ausztriában pont az ellenkezője a helyzet, a Forma-1 jobban virágzik, mint valaha. A Red Bull istállóját Ausztria nemzeti csapatának tekintik, és az egész ország szurkol neki. Ezért még abban is reménykedem, hogy a Mercedes újra erős lesz, hogy a németek azonosulni tudjanak velük.”
Bár az utóbbi harminc évben legtöbbször Németország adta a Forma-1 világbajnokát, jelenleg közel állnak ahhoz, hogy rövid időn belül egyetlen F1-es pilótájuk se legyen. A futamokat tekintve ilyenre utoljára az 1991-es Magyar Nagydíjon, a Michael Schumacher debütálása előtti hétvégén volt példa, de Michael Bartels révén a kvalifikáción még volt versenyzőjük. Hogy ez utóbbit se lehessen elmondani, olyasmi két hétvégével korábban, Silverstone-ban volt példa.