A Haas F1-es csapata a mezőnyből elsőként bemutatta idei autójának festését. Az amerikai istálló új főszponzorának köszönhetően a versenygép külseje jelentősen eltér mind a tavalyi változattól, mind a korábbi verziók mindegyikétől.
Véget ért a várakozás, és megkezdődött az autóbemutatók sora az F1-ben. Igaz, az első alkalom vélhetően nem elégítette ki a rajongók többségének vágyait, hiszen a Haas csak a festését leplezte le magyar idő szerint kedden délután. Igaz, ez sem ígérkezett unalmasnak, hiszen az új névadó és főszponzor azt is indokolta, hogy az autónak merőben új külseje legyen.
Welcome to the world #VF23 ❤️🤍🖤#HaasF1 #MoneyGramDrivesYou pic.twitter.com/zWNMCmbBAX
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 31, 2023
Ez pedig meg is valósult, hiszen az idei Haas a tavalyi és az annál korábbi verzióktól is jelentősen különbözik, legalábbis ami a színösszeállítást illeti. Ez leginkább a MoneyGramnek tudható be: a csapat még az USA Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy a személyek közötti online fizetésre, illetve pénzküldésre szakosodott vállalat lesz az első számú támogatójuk az idei évben.
Ennek egyik következményeként a mezőnyt 2016 óta erősítő alakulat hivatalos neve MoneyGram Haas F1 Team lesz a 2023-as szezonban. Ami viszont ennél fontosabb, hogy a korábbinál több pénz jön a konyhára, így korábbi sajtóértesülések szerint a költségplafon 2021-es bevezetése óta először a csapat képes lesz elkölteni a maximális összeget. Erre tavaly nem volt lehetőségük, ezért is csúsztak le a jó kezdés után a bajnoki tabella nyolcadik helyére.
A MoneyGram érkezése alighanem az orosz-ukrán háború közvetett következménye, hiszen a Haas emiatt szakított korábbi névadó szponzorával, az Uralkalival, illetve a Mazepin-családdal. A Günther Steiner csapatfőnök által vezetett istállónak az utóbbi években nem volt szerencséje a főtámogatókkal, hiszen 2019-ben a Rich Energyvel szintén viharos körülmények között váltak el. Ám mindkét esetben voltak rossz előjelek, a MoneyGram kapcsán viszont egyelőre nincs szó ilyesmiről.
So here it is, the #VF23 livery, the first of our title-partnership with @MoneyGram #HaasF1 #MoneyGramDrivesYou pic.twitter.com/RGyeUZXDbP
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 31, 2023
Ami a pilótapárost illeti, Kevin Magnussen ebben a szezonban is a Haast fogja erősíteni. A tavaly váratlanul visszatérő dán versenyző remekül kezdte az idényt, de az autó teljesítményének visszaesésével ő is beleszürkült a mezőnybe. A kivétel a brazíliai időmérő volt, amelyen óriási meglepetésre megszerezte saját maga és a Haas első F1-es pole pozícióját. Felkészülését nehezítette, hogy meg kellett műteni a kezét, aminek következtében ki kellett hagynia a Daytonai 24 órás versenyt, de a tesztekre elmondása szerint teljesen fel fog épülni.
Műteni kell az F1-es pilótát, lemaradhat a legendás versenyről
Az előző szezonnal ellentétben csapattársa nem Mick Schumacher, hanem egy másik német versenyző, Nico Hülkenberg lesz. A 35 éves pilóta 2019 után kap ismét állandó ülést a Forma-1-ben, de 2020-ban három, tavaly pedig két hétvégére is be kellett ugrania koronavírusos esetek miatt. A két versenyzőnek volt egy emlékezetes ügye a 2017-es Magyar Nagydíjon, amikor Hülkenberg számonkérte Magnussent a szerinte sportszerűtlen manőver miatt, mire az egyszeres dobogós nem túl irodalmi stílusban küldte el melegebb éghajlatra, Ugyanakkor mindketten leszögezték, hogy a médiával ellentétben ők már rég túlléptek ezen az incidensen, és már viccelődtek is rajta.