A Red Bull csapatfőnöke nem zárta ki, hogy az idén sem tudnak megfelelni a szabályoknak.
Christian Horner, a Forma-1-es Red Bull-istálló csapatfőnöke nem zárta ki, hogy csapata zsinórban másodszor is túllépi a 2021-ben bevezetett költségplafont. A tavaly már ebbe a folyóba belelépő gárda akkor 7 millió dolláros büntetést és az aerodinamikai fejlesztésre fordítható idejének 10%-os csökkentését volt kénytelen elszenvedni. Utóbbiról Pierre Wache technikai igazgató elmondta, hogy elég „kemény” szankció.
Horner az Auto Motor und Sportnak most úgy nyilatkozott, hogy bár 2022-re az infláció miatt 3,1 %-kal, 145,5 millió dollárra nőtt az előzetesen tervezetthez képest a költségplafon, a brit gazdaság fluktuációja miatt óvatosnak kell lenniük.
„Drákói” büntetésről beszél a Red Bull, a riválisok szerint viszont olcsón megúszták
„Soha nem lehetsz 100%-ig biztos. De minden olyan szempont után, amelyek miatt túlléptük a költségplafont 2021-ben, és emlékezzenek rá, hogy ez egy nagyon bonyolult szabályozás legelső éve volt, magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy kényelmesen a felső határon belül kell maradnunk.”
Horner azért is bízik ebben, mert állítása szerint két fontos területen sem költöttek annyit, mint 2022-ben.
„2022-ben kevesebbet költöttünk fejlesztésre és jelentősen kevesebbet töréskárra. De persze, amíg nem kapjuk meg a megfelelési tanúsítványt, semmi sem 100%. De nagyon meg lennék lepve, ha nem lennénk teljes mértékben a plafonon belül” – ecsetelte a csapatfőnök, aki a tavalyi túllépés előtt is pontosan ugyanezt mondta.
A csapatoknak március 31-ig kell benyújtaniuk az előző évi pénzügyi jelentésüket, majd az FIA megkezdi azt a folyamatot, amelynek a végén kiosztja a tanúsítványokat. Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója nemrég arról beszélt, hogy szeretné, ha az FIA lerövidíteni a vizsgálat idejét, hogy hamarabb kiderüljön, kinek nem sikerült betartania a szabályokat.