George Russell úgy véli, a pilótánként jelenleg rendelkezésre álló másfél napnyi tesztelési idő nem elég, és szerinte a csapatoknak két autóval kellene körözniük a pályán a három nap során. A Mercedes technikai igazgatója egyetért az alapproblémát illetően.
Hamarosan kezdődik a Forma-1-es teszt Bahreinben, ahol először kaphatunk némi képet az idény elején várható erőviszonyokról. A csapatok három napon át, naponta nyolc órán keresztül fognak körözni a pályán, hogy minél több információt nyerjenek az autóról. A tavalyi évvel ellentétben viszont idén már lesz másik helyszín, ahol hasonló körülmények között megtehetik ugyanezt.
Mindez azt jelenti, hogy a pilótáknak legjobb esetben is másfél nap áll rendelkezésükre, hiszen az istállók ilyenkor csupán egy autót működtethetnek. Ez pedig borzasztóan kevés felkészülési idő, nem véletlen, hogy a versenyzők és az egyéb csapattagok rendszeresen kiemelik ezt a tényezőt. Olyannyira, hogy George Russell még szabályt is változtatna annak érdekében, hogy ő és kollégái több időt tölthessenek a pályán.
„Személy szerint nem hiszem, hogy három nap elég lenne – nyilatkozta a Mercedes versenyzője. – Nem szabad elfelejteni, hogy ez pilótánként másfél napot jelent. Szerencsések voltunk, hogy múlt héten teljesítettük a gumitesztet, de ha nem így lett volna, akkor tizenkét hétig, Abu-Dzabitól Bahreinig nem ültünk volna autóban. Szerintem a három nap két autóval jó megoldás lenne, és úgy vélem, ez lenne a legjobb kompromisszum mindazon okokból, amelyek miatt korlátozni próbálják [a tesztelési időt]. Jelenleg viszont a versenyzőnként másfél nap szerintem kevés.”
A több tesztelési idő különösen akkor jönne jól, ha egy csapat komoly problémával küzd, mint például a Mercedes a tavalyi évben. A csillagos istállót minden más alakulatnál jobban érintette a pattogás, és ezt nemhogy három, de hat tesztnap alatt sem tudták megoldani, sőt, az idény első részében szinte folyamatosan tapasztalható volt a jelenség. Ha esetleg az új autóval is hasonló gondok lennének, akkor nem biztos, hogy ez az idő elég lenne a megoldás megtalálására.
„Ezek az autók ma már annyira megbízhatóak, hogy három napnál több pályaidőre van szükség ahhoz, hogy tényleg elkezdjünk látni néhány problémát – csatlakozott Russellhez Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója. – A másik nagy hatása az, hogy a lehető leghatékonyabban kell kihasználnunk a limitált időnket. Annyit kell tanulnunk, amennyit csak tudunk, hogy kitaláljuk, hogyan hozhatjuk ki a lehető legnagyobb teljesítményt az autóból, és mi olyat tudunk megtanulni, amit a következő fejlesztésekbe beépíthetünk.”
2021-ben szintén csupán három napot tesztelhettek a csapatok, és akkor Russell például csupán egy napon át ülhetett a volán mögött, hiszen a Williams rajta és Nicholas Latifin kívül Roy Nissanyt is munkába állította. Ilyesmire idén vélhetően egyik istálló részéről sem kerül sor, de az már biztos, hogy akad, akinek teljes egészében ki kell hagynia a tesztet: ahogyan mi is beszámoltunk róla, Lance Stroll kerékpárbalesetet szenvedett, így a héten nem lesz ott Bahreinben.
Összetörte magát biciklizés közben az egyik F1-es pilóta, a teljes tesztet kihagyja