Stefan Johansson, a Ferrari korábbi F1-es pilótája a lehető legjobban kiélvezte, hogy az Adelaide Motorsport Festivalon visszaülhetett 1985-ös autójába.
Az elmúlt hétvégén rendezték meg Ausztráliában az Adelaide Motorsport Festivalt. A több száz különböző autót felvonultató eseményen régebbi Forma-1-es gépek is szórakoztatták az egykori F1-es pályára ellátogató közönséget, akik többek között azt is megnézhették, ahogyan a 66 esztendős Stefan Johansson visszaül 1985-ös Ferrarijába, és bemutató köröket tesz meg a 156/85-ös típusjelzésű turbómotoros autóval.
29 éves F1-es autót törtek rommá az Ayrton Sennáról elnevezett sikánban (fotó)
Az 1980 és 1991 között 103 nagydíjra nevező, 79-en rajthoz álló svéd két szezont töltött el a patinás olasz istállóban, amellyel legjobb eredménye két második helyezés volt az 1985-ös szezonban. A futamot pályafutása során végül nem nyerő pilóta 1987-ben a McLarennél is eltöltött egy évet, majd versenyzett még a Ligier, az Onyx, az AGS és a Footwork színeiben.
Ami az Adelaide-ben rendezett Ausztrál Nagydíjakat illeti, Johansson az első itteni futamon ötödik lett 1985-ben, majd egy évvel később a harmadik helyen intették le. Utóbbi a legjobb eredménye Adelaide-ben, ahová visszatérve természetesen elöntötték a régi emlékek.
Parádés képsorok – pályán az egyedülálló volt F1-es csapat autói (videó, képek)
„Mindig nagyszerű itt lenni, a szurkolók nagyon szenvedélyesek, úgyhogy ez remek élmény. Most vagyok itt másodszor, a nézők fantasztikusak, a szervezők pedig nagyszerű munkát végeztek – idézi őt a Speedcafe. – Ez visszahozza az emlékeket. Kicsit furcsa, mert sehol nincsenek korlátok, szóval az egész pálya nagyon nyílt. De a vonalvezetés (egy része – a szerk.) ugyanaz. Visszatérni ezeket az autókat vezetni sok emléket felidéz. Nem nyomtam neki túl keményen, csak élveztem.”
Az 1985-ös Brit Nagydíjon
Johansson az 1985-ös futamot a 15. helyről kezdhette a Ferrari 156/85 volánja mögött, miután a kocsi nem éppen a megbízhatóságáról volt híres. „A szezon végén nagyon sok problémánk volt a turbóval. Az év során egyre lassabbak és lassabbak lettünk, és megbízhatósági problémák léptek fel a motorral” – emlékezett vissza.
Noha a három napos rendezvény vasárnapi napját nagyban befolyásolta az eső, így ekkor a svéd már nem tudott pályára lépni, korábban rendesen kiélvezte, hogy újra F1-es Ferrarit vezethet, és egy szelfivideót is készített menet közben. Noha lassan ment, azért ezt senki nem csinálja utána.
I had a date with an old friend….can’t believe it’s nearly 40 years ago now since I raced that car!!! Still an amazing feeling when the boost kicks in and being able to lean on it a little. It brought back some incredible memories, quite an emotional day… pic.twitter.com/nCPbQyWNVS
— Stefan Johansson (@SJohanssonF1) March 27, 2023