Megnéztük, kik jelentenének reális opciót Lewis Hamilton helyére, ha a hétszeres világbajnok egy-két éven belül elhagyná a Mercedest.
Miután Lewis Hamilton az utolsó pillanatban hosszabbított szerződést a 2021-es szezon előtt, Toto Wolff csapatfőnök hangsúlyozta, hogy még egyszer nem fogják ennyire a végére hagyni az aláírást. Ennek ellenére már jó ideje húzódik az újabb hosszabbítás, és bár az osztrák üzletember tavaly ősszel arról beszélt, hogy a hétszeres világbajnokban még simán benne van öt jó év, 2023 áprilisában sincs egyelőre semmi hír arról, hogy a 38 esztendős pilóta marad-e az idei szezon után is.
Ennek minden bizonnyal köze van a Mercedes újabb gyenge szezonkezdetéhez, ami természetesen beindította a találgatásokat Hamilton jövőjéről. A brackley-iek sztárját a Ferrarival boronálták össze a legtöbben, de Fernando Alonso a minap kijelentette, szívesen fejezné be pályafutását Hamilton csapattársaként, így akár adott esetben a magát az élmezőnybe katapultáló Aston Martin is szóba jöhet.
Amennyiben pedig Hamilton akár az idei, akár a következő szezon végén visszavonul, vagy csapatot vált, a Mercedesnek valakivel pótolnia kell őt. Kézenfekvő lehet Mick Schumacher, az istálló jelenlegi harmadik számú pilótájának neve, aki adott esetben ideális kiegészítés lehetne a gárda jövőjét jelentő George Russell mellett. Ám amennyiben Schumachernél rutinosabb, és az eddig látottak alapján gyorsabb versenyzőt keresnek, belőlük sincs hiány.
Ott van például mindjárt Sergio Pérez, aki 2024 végéig rendelkezik szerződéssel a Red Bullnál. A mexikói az idén eddig bizonyítja, hogy a megfelelő autóval viszonylag közel tud kerülni Max Verstappenhez, és ha a következő szezon után a Red Bull nem tart rá igényt, bizonyára nem lenne ellenére egy másik topcsapatnál folytatni.
Míg Pérez viszonylag kockázatmentes lehetőség lenne a Mercedesnek, addig a Ferrarival továbbra is csak szenvedő, 2024 végéig szerződtetett Charles Leclerc már jóval több rizikót rejtene magában. Persze nem a gyorsasága vagy képességei miatt, hiszen a monacói egyértelműen a legjobbak közé tartozik, de nem biztos, hogy súrlódásmentesen tudna működni a párosa azzal, a Mercedeshez mélyen beágyazódott, a csapatot maga köré építő Russell-lel, aki mindig a Mercedes embere lenne az outsiderként érkező monacóival szemben.
Ezen kívül jelen állás szerint a Mercedes semmivel sem jobb opció a Ferrarinál, hiszen ők sem rendelkeznek győztes autóval, viszont legalább nyertek 15 világbajnoki címet az elmúlt 9 évben, míg a Ferrari esetében ez a szám nulla az utóbbi 15 évet tekintve, azaz bizonyították, hogy képesek erre. Leclerc-nek viszont éppen úgy rizikót jelentene a váltás, mint a Mercedesnek, amely a Hamilton-Rosberg belháború óta kínosan ügyel arra, hogy béke uralkodjon a csapatban.
És ha már béke, az szinte garantált lenne, ha mondjuk a Williamstől elhalásznák a csapat vezérét, a Red Bulltól dobbantó Alex Albont, hiszen a thai-brit versenyző szoros barátságot ápol Russell-lel. Albonnak ráadásul van már tapasztalata topcsapatban, és még ha Verstappen mellett nem is nyújtott kiemelkedőt, a Williamsnél bizonyítja, hogy alighanem tényleg az energiaitalosok Verstappen igényihez hangolt autója volt a jobb teljesítményének fő akadálya. Ráadásul a megszerzése sem lenne valószínűleg nehéz James Vowles, a Williams Mercedestől érkezett új csapatfőnökének, valamint a két csapat közötti, évek óta tartó együttműködésnek köszönhetően.
Talán ennél némileg keményebb tárgyalások szükségeltetnének ahhoz, ha a Mercedes egy másik partnerétől, a remélt sikereket egyelőre meg sem közelítő McLarentől szeretné leigazolni azt a Lando Norrist, akinek sokak szerint már nagyon kijárna egy ütőképes autó. Norris esete kicsit hasonlít Leclerc-éhez, hiszen a jelenlegi helyén ő van a középpontban, köré épül a csapat, míg a Mercedesnél neki is meg kellene birkóznia azzal, hogy egy évek óta az istállónál versenyző csapattársat kapna.
Ezzel együtt, ha a McLaren továbbra sem tudja megtenni azt az ugrást, ami az Aston Martinnak sikerült az idei évben, Norrisnak valószínűleg inkább előbb, mint utóbb elege lesz, és nem fog visszautasítani egy topcsapattól érkező ajánlatot.
Ahogy valószínűleg Esteban Ocon sem tenne ilyet, amennyiben az Alpine is marad a középmezőnyben. A francia pilótának hosszú évekre visszatekintő közös múltja van a Mercedesszel, amelynek 2019-ben harmadik számú pilótája volt, mielőtt 2020-ban a Renault-val visszatért a mezőnybe. Ocon gyors, tapasztalt, és jól ismeri a Mercedes, így az ő neve is bekerülhetne a kalapba Hamilton távozása esetén.