Michael Andretti elárulta, jól haladnak az F1-es csatlakozási kérelem benyújtásával. Az egykori versenyzőből lett csapattulajdonos hozzátette, építik az egyelőre még csak tervben lévő Forma-1-es alakulatot.
Az Andretti Forma-1-es csatlakozása hosszú ideje napirenden van, és pár hónapja az FIA hivatalosan is megnyitotta a lehetőséget előttük, illetve más potenciális alakulatok előtt. Az amerikai istálló nem sokkal később be is jelentette, hogy élnek az alkalommal, és a Cadillackel együttműködve megkísérelnék az F1-be történő beszállást.
Nagy múltú márka tette hivatalossá, hogy csatlakozni akar a Forma-1 mezőnyéhez
A jelentkezés határideje éppen a mai nap, azaz május 15-e, vagyis a pályázóknak mostanáig kell benyújtani a szükséges papírokat. Michael Andretti, az Andretti tulajdonosa elárulta, hol tart ez a folyamat, és azt is hozzátette, hogy a 2025-ös évet célozták meg mint debütáló év. Ennek érdekében pedig már el is kezdték felépíteni a csapatot.
„Dolgozunk rajta. A folyamat közepén vagyunk az FIA-val – nyilatkozta a Sky Sportsnak az amerikai pilótából lett üzletember. – [Jelenleg] benyújtjuk a papírokat, és július közepén remélhetőleg kapunk választ, szóval jól haladunk. Építjük a csapatot, ás fantasztikus lenne, ha az [Andretti] név visszatérne az F1-be. Ez és a Cadillac is csodálatos lenne.”
Márciusban kiderült, hogy egy kandidáló alakulat megkezdte a technikai szakemberek szerződtetését. Minden bizonnyal az Andrettiről van szó, ugyanis a központjuk Banburyben található, ahol az amerikaiak Formula E-bázisa is van. A korábban a Renault-nál dolgozó Nick Chester lett a technikai igazgató, a Manor egykori munkatársát, John McQuilliamet, valamint Chester régi jobbkezét, Jon Tomlinsont pedig szintén leigazolták. Előbbi főtervezőként, utóbbi az aerodinamikai részleg első embereként fog tevékenykedni.
Az Andrettin kívül három másik jelöltről lehet tudni. A BAR alapítója, illetve egykori csapatfőnöke, Craig Pollock áll a Formula Equal nevű formáció hátterében, amelynek célja, hogy ugyanannyi nőt foglalkoztasson, mint férfit, lehetőség szerint a pilótafülkében is, és állítólag Szaúd-Arábiában lenne a székhelye. Emellett ott van a Hitech tulajdonosának, Oliver Oakesnak a H26 elnevezésű formációja, valamint az ázsiai Panthera szakembereiből álló LKY SUNZ is.
Meglepetéscsapat szállhat be az F1-be egy korábbi csapatfőnök vezetésével
Ahogyan Andretti is említette, az FIA elméletileg júliusig hozza meg a döntést, hogy ad-e egyáltalán bármelyik csapatnak zöld utat, és ha igen, akkor hánynak (legfeljebb ketten kaphatnak bebocsátást), illetve melyiknek. Más kérdés, hogy a jelenlegi istállók közül a többség nem örülne egy új jövevény érkezésének, még akkor sem, ha kifizetnék a belépési díjat.