Christian Horner a Red Bull veteránjának távozása kapcsán úgy véli, a költségplafon megnehezíti a csapattagok megtartását. A bikások csapatfőnöke szerint nem lenne jó, ha az istállók arra törekednének, hogy minél olcsóbb szakembereket szerződtessenek.
Május végén jelentették be, hogy Rob Marshall távozik a Red Bulltól, és 2024-től kezdve a McLarennél folytatja a pályafutását. A veterán brit szakember 2006 óta a Milton Keynes-i istálló tagjának mondhatta magát, így részese volt Sebastian Vettel sikersorozatának, és Max Verstappen tavalyi és tavalyelőtti világbajnoki címéből is kivette a részét.
Az elmúlt időszakban a Red Bull jó néhány szakemberét megkörnyékezték, olyannyira, hogy nemrég kiderült, hogy Christian Horner csapatfőnököt a Ferrari is hívta tavaly. Bár őt végül sikerült megtartani, az Aston Martinnak sikerült megszereznie egy kisebb csoportot Dan Fallows vezetésével. Felmerül a kérdés, hogy a költségvetési plafon mennyire nehezíti meg a csapat helyzetét ezen a téren.
Éjszakán át kellett győzködni a Red Bull csapatfőnökét, hogy ne szerződjön a Ferrarihoz
„Persze, hogy igen – válaszolta Horner az erre vonatkozó kérdésre egy sajtóbeszélgetésen. – Senkit nem lehet cipelni az istállón belül, és úgy gondolom, hogy mindenkinek igazolnia kell, hogy helye van a csapatnál. Rob az elmúlt években más projektekre koncentrált, és a McLaren ajánlata vélhetően a limitjük felét teszi ki. Szóval nem lehet őt hibáztatni azért, hogy menni akart, hogy ezt tegye.”
A Red Bull nemrég az ügyvezető igazgatóját, Jayne Poole-t is elveszítette, aki azóta a Mercedes különleges tanácsadójaként dolgozik. Horner elárulta, megtehetnék azt, hogy a magasabb fizetési igényű alkalmazottak helyett alacsonyabb fizetésű, fiatalabb szakembereket szerződtessenek, de nem tartaná helyesnek, ha a csapatok ebbe az irányba indulnának el.
„Meg kell oldani, hogy ez ne egy árverseny legyen – fogalmazott. – Az a probléma, hogy vannak olyan régi munkatársaink, akiknek jelentős összegű a hozzájárulásuk, és nem szeretnénk, ha a korlát miatt kiszorulnának a szerepükből csak azért, mert egy tapasztalt [szakember] helyett tíz fiatalt le lehet igazolni, és ez a csali állandóan ott van. Voltak elbocsátásaink a korlát miatt, Jayne Poole is ilyen volt. Őt azért küldtük el, mert nem tudtuk megoldani, hogy a határon belül legyen.”
Persze a jelenség nemcsak a Red Bullt, hanem az összes csapatot érintheti valamilyen szinten, de nyilvánvaló, hogy az élcsapatok jobban küszködnek ezzel a problémával. A bikásoknál vagy éppen a Mercedesnél, esetleg a Ferrarinál ugyanis nyilvánvalóan képzettebb szakembergárdát alkalmaznak, amelynek így magasabb fizetést is kell biztosítani.