back to top
2024. november 22. 17:35

KezdőlapF1Elismerte tévedését a Red Bull kulcsembere, ami nagyon rossz jel a pilótájának

Elismerte tévedését a Red Bull kulcsembere, ami nagyon rossz jel a pilótájának

-

Helmut Marko elárulta, Nyck de Vries leigazolásának kérdésében nem értettek egyet Christian Hornerrel, a Red Bull csapatfőnökével. A bikások tanácsadója arról is beszélt, hogy miért nem Mick Schumachert szerződtették az AlphaTaurihoz az idei évre.

Nyck de Vries a szezon eddigi egyik, ha nem a legnagyobb csalódása a Forma-1-ben. A holland pilótától a legtöbben sokat vártak azok után, hogy 2019-ben megnyerte a Forma-2-es pontversenyt, a 2020–21-es idényben pedig világbajnok lett a Formula E-ben, hogy aztán a tavalyi Olasz Nagydíjon remek teljesítménnyel helyettesítse Alexander Albont a Williamsnél.

Idén azonban eddig közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A hétvégék többségén kikapott Cunoda Jukitól, akit az előző két évben Pierre Gasly jelentős különbséggel vert meg csapaton belül. Ráadásul a Williamsnél versenyző Logan Sargeant mellett ő az egyetlen, aki az idény első nyolc hétvégéjén egyetlen pontot sem szerzett, csapata pedig többek között emiatt is áll a konstruktőri tabella utolsó, tizedik helyén.

Az már korábban is egyértelművé vált, hogy De Vries alatt már most elkezdett inogni az ülés, és ha legalább a szezon végéig meg akarja tartani a helyét, akkor többet kell nyújtania. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már a Miami Nagydíj után kijelentette, hogy három futama van a bizonyításra. Ez letelt, és bár nem valószínű, hogy a soron következő Osztrák Nagydíj előtt elköszönnének tőle, a mindig szókimondó szakember ezúttal is belerúgott egyet, amikor arról beszélt, hogy mennyire gyakran fordul elő, hogy Christian Hornerrel, a bikások csapatfőnökével nem értenek egyet a pilótakérdésben.

Máris megkapta az utolsó figyelmeztetést az F1 alulteljesítő újonca

„Nem gyakran, de néha igen – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre az Inside Line F1 Podcast vendégeként, majd azt a kérdést is megkapta, hogy utoljára mikor és kinek az esetében történt ilyesmi. – Azt mondanám, hogy az utolsó Nyck de Vries. Jelenleg úgy néz ki, hogy neki van igaza. Ez alapvetően az AlphaTauriról szól, de mivel egy nagy család vagyunk, legalább meghallgatjuk a véleményeket. Ő pedig nem igazán rajongott Nyck de Vriesért.”

Marko arra is kitért, hogy korábban a Red Bull alapítója és néhai tulajdonosa, Dietrich Mateschitz és ő döntöttek a Toro Rosso, illetve az AlphaTauri pilótáinak kilétéről, főleg amikor szezon közbeni cseréről volt szó. Az osztrák üzletember halálával mindez annyiban változott, hogy az új menedzsment most már a csapatfőnököket is bevonja a kérdésbe. Hogy ez az idei évre vonatkozóan pontosan hogyan zajlott, azt nem tudni, hiszen Mateschitz élt, amikor De Vries érkezését bejelentették, mindenesetre Marko elárulta, hogy miért nem Mick Schumacherre esett a választás.

„Franz Tost [az AlphaTauri csapatfőnöke] volt az, aki szerette volna Mick Schumachert, de Mick Schumacher egész [addigi] pályafutása során a Ferrari akadémistája volt, és már az F1-ben szerepelt, az AlphaTauri pedig alapvetően egy juniorok számára fenntartott csapat – magyarázta. – Nyck de Vries abban tért el Schumachertől, hogy neki csak egyetlen futama volt, egy nagyon sikeres verseny Monzában. Szóval ő beleillett a filozófiánkba, vagyis hogy mi egy juniorcsapat vagyunk.”

Friss