Max Verstappen szerint Lewis Hamilton inkorrekt volt vele szemben az Osztrák Nagydíj szétlövéses időmérőjén. A holland pilóta utána szintén kiszúrt riválisával, amivel az F1-es szakértő szerint bosszút akart állni, de ő maga más magyarázatot adott cselekedetére.
Kisebbfajta konfliktus alakult ki Max Verstappen és Lewis Hamilton között az Osztrák Nagydíj szétlövéses időmérőjén. Az SQ1 végén a címvédő utolérte a hétszeres világbajnokot, majd a célegyenes végén furcsa jelenetsor zajlott le. A holland pilóta megelőzte a gyorskörét megkezdő ellenfelét, majd az 1-es kanyarban jól láthatóan akadályozta őt.
Hamilton hibázott, majd Verstappen is kitolt vele, így ő lett a drámai meglepetés a sprint időmérőn
Hamilton ennek, valamint az elvett korábbi körének köszönhetően nem jutott tovább a kvalifikáció első szakaszából, Verstappennek ellenben ez simán összejött. A 25 éves versenyző ugyanakkor nem volt biztos a dolgában, hiszen a pálya állapota folyamatosan javult, így a mezőny is gyorsult. Emellett azt is kifejtette, hogy a Mercedes pilótájának azt megelőző húzása korántsem nyerte el a tetszését.
„Az utolsó kanyar bejáratánál feltartott, úgyhogy nagyobbat kellett fékeznem, és három tizedet vesztettem – nyilatkozta a sprintfutam utáni sajtótájékoztatón, amelyen a Rallycafe.hu is jelen volt. – Szóval nem volt ideális, és szerintem nem is volt korrekt. Volt még hátra néhány másodperc, és nem voltam benne biztos, hogy az [addigi legjobb] köridőmmel biztonságban vagyok-e, úgyhogy tovább akartam menni. Azonban kifutottam az időből, és helyem sem volt azzal, hogy a két autóval ez történt, amiért kár.”
Az esetet a korábbi F1-es versenyző, jelenleg a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Anthony Davidson is kielemezte. A brit expilóta a felvétel lejátszása közben magyarázta, hogy Hamilton lassan haladt, miközben Verstappen közel került hozzá, és egyértelmű, hogy akadályozta a kétszeres világbajnokot. Ami pedig az ezután történteket illeti, Davidson meg van győződve arról, hogy Verstappen egyszerűen bosszút állt ellenfelén.
„Aztán nyílik a DRS, ami bizonyítja, hogy Lewis megkezdi a gyorskört – magyarázta a Minardi, a BAR és a Super Aguri egykori versenyzője. – Max felemeli a kezét, kifejezve, hogy »mit műveltél az utolsó kanyarban?«, majd az egyesben visszaadja Lewisnak, amit az utolsóban kapott. Lewisnak tehát töltő üzemmódba kell kapcsolnia az autót, és el kell vennie a kört.”
Pérez felbőszítette Verstappent, aki erődemonstrációt tartott az ausztriai sprintfutamon
Davidson utána kifejtette, hogy honfitársa ezt követően kereste a megfelelő pályapozíciót, de hamarosan rájött, hogy ki fog futni az időből. Ez végül meg is történt, így a 38 éves pilóta végül csupán a tizenkilencedik helyről kezdte meg a sprintversenyt, amelyen a tizedik pozícióban ért célba, így nem szerzett pontot.