Pontszerző helyezést is befolyásolt volna, ha az FIA felügyelői kiosztanak egy büntetést az Osztrák Nagydíj sprintje után, de ezt nem tették meg.
Nem először dominálták a fehér vonalak az Osztrák Nagydíjat, bohózattá változtatva a Red Bull Ringen rendezett versenyt, amelynek leintésétől számítva 5 órával később született meg a hivatalos végeredmény, mivel az FIA-nak több mint 1200 potenciális négy kerekes pályaelhagyást kellett megvizsgálnia, majd kiosztania még néhány utólagos büntetést.
Sprinthétvégéről lévén szó Spielbergben ugyanakkor két versenyt is rendeztek, de csak a nagydíjon jelentett gondot a pályaelhagyások nyomon követése, mivel szombaton esett az eső, vizes pályán pedig messziről elkerülik a kerékvetőket a pilóták. Ám mint azt egy Reddit-felhasználó kiszúrta, így is történt egy olyan vonalátvágás, amiért büntetést kellett volna kiosztani, ám az FIA figyelmét elkerülte az eset, így azt még csak nem is vizsgálták utólag.
A szabályok ellen vétő pilóta pedig az intermediate-ről slick gumira mindenki másnál korábban váltó George Russell volt, aki nem az előírtak szerint hajtott be a bokszutcába, és négy kerékkel átvágta a bejáratot jelző fehér vonalat. Ez egyértelműen szabálytalan, az Osztrák Nagydíj versenyigazgatói jegyzetében ki is van emelve, hogy „biztonsági okokból a bokszutcába hajtó versenyzőknek a 9-es kanyar előtt nagyjából 50 méterrel kezdődő vonal jobb oldalán kell tartózkodniuk.”
Why wasn’t George Russell investigated for crossing the pit entry line?
by u/h-des in formula1
A szövegezés ezután úgy szól, hogy hacsak nem áll fent vis maior (olyan, amit a felügyelők is elfogadnak annak), bármelyik kerékkel a vonal bármilyen irányból történő átszelése tilos annak a pilótának, aki a felügyelők véleménye szerint elkötelezte magát amellett, hogy a bokszba hajt.
Russell esete teljesen egyértelmű volt, noha csak az utolsó pillanatban szólt neki a csapat, hogy álljon ki. Ez viszont aligha számít vis maiornak, hiszen korábban is eldönthették volna, hogy a mezőnyből elsőként slickekre váltanak. A Mercedes fiatalbbik britje emiatt az ideális íven kezdte meg a kilences kanyart, majd menet közben húzódott belülre, négy kerékkel átszelve a vonalat.
A büntetés azonban elmaradt, ami a McLarennek lehet különösen fájó, hiszen Russell az utolsó körben előzte meg Lando Norrist és jött fel a sprinten egy pontot érő 8. helyre. Amennyiben viszont akár csak 5 másodpercet hozzáadtak volna az idejéhez, visszacsúszik a 9. pozícióba, azaz a Mercedes elesett volna a megszerzett ponttól, a McLaren pedig kapott volna egyet.