Max Verstappen és a Red Bull Racing még jó néhány rekordot megdönthet az idei szezonban és az azutániakban, ám attól nem kell tartani, hogy totálisan átírják az F1-es rekordok könyvét, hiszen bőven akadnak olyan rekordok, amelyeket ilyen vagy olyan okból már senki nem fog megdönteni. A PlanetF1 összegyűjtött ezek közül néhányat, az alábbiakban ezekből szemezgettünk.
A legnagyobb különbségű győzelem
Napjaink Forma-1-ében már az is viszonylag ritka – legalábbis, amikor Max Verstappen nem veri tönkre a mezőnyt –, hogy 20-30 másodperces előnnyel érjen célba az első helyezett, de az F1 történetében bőséggel találjunk olyan futamokat is, amelyeken a második helyezett is kört kapott, sőt, két alkalommal (1969-es Spanyol és 1995-ös Ausztrál Nagydíj) a második helyezett pilóta 2 körös lemaradásban ért célba. Mégsem ezek számítanak időeredményt tekintve a legnagyobb hátránynak, hanem az 1958-as Portugál Nagydíjon Mike Hawthorn által begyűjtött több mint 5 perces lemaradás.
Habár technikailag természetesen lehetséges, ezt aligha fogja túlszárnyalni már bárki is, hiszen olyan szoros a mezőny, hogy aligha fog tudni valaki úgy befutni a második helyen, hogy akár csak egyetlen percet is kap.
Kevésbé ismert, megdönthetetlennek hitt Senna-Prost rekordhoz is egyre közelebb a Red Bull
A legidősebb győztes rekordja
Noha Fernando Alonso 42 évesen is kiemelkedő teljesítményt nyújt, nehéz látni, hogy akár ő, akár más képes lesz a modern Forma-1-ben 50 éves kora fölött nyerni. Mert ahhoz, hogy bárki megdöntse Luigi Fagioli 1951-ben felállított rekordját, és 53 évesen is nyerni tudjon, erre lenne szükség. Habár a modern F1-es pilóták minden korábbinál felkészültebbek és nagyobb hangsúlyt fektetnek a táplálkozásra, regenerálódására, stb., ezáltal képesek kitolni pályafutásuk végét, ilyen idősen egyszerűen már óhatatlanul jelentkezik az öregedéssel járó hanyatlás.
A leghosszabb verseny
Mivel a 2011-es maratoni Kanadai Nagydíj hatására olyan szabályokat hoztak a Forma-1-ben, hogy egy verseny nem tarthat tovább 2 óránál, alighanem a Jenson Button által megnyert káoszfutam 4 órás és 4 perces menetideje (a megszakításokkal együtt, természetesen) örökre rekord marad ezen a téren.
Legfiatalabb Forma-1-es pilóta
Szabályváltozás vette elejét annak is, hogy bárki megdöntse a száguldó cirkuszban 17 évesen és 166 naposan bemutatkozó Max Verstappen korrekordját, hiszen a szuperclicenc megszerzéséhez szükséges pontrendszer bevezetésével az FIA azt is kikötötte, hogy 18 év a minimum korhatár a Forma-1-ben.
Ezt a hihetetlen rekordot Verstappen és Hamilton sem fogja elvenni Schumachertől
Legtöbb kiesés egyhuzamban
Ez már egy olyan rekord, amely megdőlésének nincs semmilyen akadálya, de mégis óriási csoda lenne, ha valaha megdőlne. Andrea de Cesaris tartja, aki az 1985-ös Francia és az 1986-os Portugál Nagydíj között zsinórban 18 alkalommal nem látta meg a kockás zászlót. Noha ez bárkivel megeshetne ma is, a jelenlegi autók megbízhatósága mellett egészen elképesztően balszerencsésnek és/vagy ügyetlennek kellene lennie valakinek ahhoz, hogy zsinórban ennyiszer kiessen. És kérdés persze az is, hogy amennyiben valaki akár csak megközelítené ezt a számot, megtarthatná-e az ülését addig, hogy el is érje.
Legkevesebb célba érő
A megbízhatósággal kapcsolatos okok miatt nehéz elképzelni azt is, hogy lesz még valaha olyan, ami az 1996-os, Olivier Panis egyetlen győzelmét hozó Monacói Nagydíjon megesett. Akkor csupán három pilóta, Panis, David Coulthard és Johnny Hebert látta meg a kockás zászlót, noha hivatalosan 7 versenyzőt rangsoroltak.
Ezzel szemben az idén már két olyan verseny is volt, amelyen mind a 20 pilóta eljutott a célig…
Legtöbb pilóta egy versenyen
Mivel a Forma-1 jelenlegi szabályai legfeljebb 26 autó részvételét engedik meg egy versenyen, szabályváltozásra lenne szükség ahhoz, hogy le lehessen pipálni az 1953-as Német Nagydíj nevezési listáját, abban az évben ugyanis 34 pilóta sorakozott fel a legendás Nordschleife rajtrácsára.
Mivel a jelenlegi pályák többsége egyszerűen el sem bírna ennyi nevezővel, már csak ezért is kizárt, hogy valaha újra elérjük ezt a számot, de ha ez nem is lenne akadály, a jelenlegi csapatok soha nem mennének bele abba, hogy további hét csapattal bővüljön a mezőny, és teljesen elaprózzák a bevételeiket.
Legnagyobb rajtrácsbüntetés
Valószínűleg a sportág és a nézők érdekei is azt kívánják, hogy soha többé ne lássunk olyat, amit a hibrid-éra kezdetén, amikor még nem a jelenlegi büntetések voltak érvényben az erőforrás-elemek és váltók cseréjét illetően. Így többször is totálisan nevetséges büntetéseket kellett kiosztani a McLarennel visszatérő, de éveken át csak szenvedő Hondának, a 2015-ös Mexikói Nagydíjon pedig elérkeztünk a csúcsponthoz, és Jenson Button összesen 70 rajthelyes büntetést kapott. Természetesen ennek semmi értelme nem volt, és a brit veterán ugyanúgy az utolsó rajtkockából indult, mintha csak 20 rajthelyre büntették volna.