George Russell úgy véli, más csapat esetében nem lehetett volna olyan bánásmódra számítani, amilyenben Nyck de Vries részesült az AlphaTaurinál. A brit pilóta úgy véli, már a szezon előtti kijelentések sem tettek jót neki.
A Forma–1 idei szezonjában eddig két pilótacsere volt. Az egyik a mostani Holland Nagydíj hétvégéjén történt, ahol Liam Lawsonnak kellett beugrania a sérült Daniel Ricciardo helyére, de mindez nem történt volna meg, ha Nyck de Vriest nem váltják le a silverstone-i hétvége után. Ennek módjáról, illetve jogosságáról azóta is megoszlanak a vélemények.
Bár tény, hogy a Formula E 2020–21-es idényének világbajnoka finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, sokan mégis úgy gondolják, hogy az AlphaTauri, illetve még inkább az azt birtokló Red Bull elhamarkodottan döntött, és nem adott elég időt neki, Ezzel kapcsolatban nemrég George Russell is megszólalt.
„Egyetlen másik csapat esetében sem számítottam volna erre – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Nyilvánvalóan ismerjük a Red Bull működését, és tiszteletben kell tartanunk, hogy hogyan tesznek [bizonyos] dolgokat. Nem követtem közelről Nycket az AlphaTaurinál eltöltött időszaka alatt, de láttam a beszámolókat és a Helmut [Marko, a Red Bull tanácsadója] által elmondottakat. Nehéz ez a hely, ha az ember önbizalom-hiányosan megy oda.”
Hamilton odaszúrt a Red Bullnak és Verstappennek de Vries kirúgása miatt
Miután De Vries a Formula E mellett a Forma–2 2019-es kiírását is megnyerte, a tavalyi Olasz Nagydíjon pedig kiválóan szerepelt Alexander Albon autójában, sokan arra számítottak, hogy megveri az első két idényében nem túl meggyőző Cunoda Jukit. Persze ez önmagában nem sokat számít, az már viszont annál inkább, hogy Marko is ezt kommunikálta a szezon előtt. Russell úgy véli, ez nem tett jót a 28 esztendős versenyzőnek.
„Azzal biztosan nem segítettek neki abban, hogy a szezon elején önbizalmat szerezzen, hogy kijelentették, ő lesz a csapat vezére, hiszen újonc – fogalmazott. – Nem számít, hogy huszonhét vagy huszonnyolc éves, ő egy Forma–1-es újonc, és egy újoncnak nem lehet azt mondani, hogy »te vagy a csapat vezére«, csak azért, mert több bajnokságban versenyzett, mint a csapattársa. Már kezdettől fogva nehéz helyzetben volt, úgyhogy sajnálom őt. Forma–1-es szintű [pilóta], de nem kapta meg azt a lehetőséget, amelyet megérdemelt volna.”
De Vries ezt követően nagyon gyengén kezdett, és Cunodával ellentétben esélye sem volt a pontszerzésre. Marko pedig már a Miami Nagydíj, vagyis a szezon ötödik fordulója után nyilvánosan ultimátumot adott neki, amivel alighanem ugyancsak növelte a rá nehezedő nyomást. Ez a fajta kommunikáció pedig egészen a kirúgásáig kitartott.