Max Verstappent három eset miatt is beidézték a sportfelügyelők a Szingapúri Nagydíj időmérője után. A holland pilóta azonban megúszta két megrovással a történteket, a Red Bullt viszont megbüntették.
Max Verstappen számára rémálomszerűen alakult a Szingapúri Nagydíj kvalifikációja, hiszen a szezon során először nem jutott be a Q3-ba. A címvédő 7 ezreddel maradt el Liam Lawson idejétől az időmérő második szakaszában, így csupán a tizenegyedik helyről indulhat. Ráadásul helyzete tovább romolhatott volna, ugyanis a sportfelügyelők három eset miatt is beidézték.
Az első a Q1-ben történt, amikor a pilóták az utolsó próbálkozásra készültek, és kigurultak a bokszutcából. A holland versenyző szokatlan módon megállt a kijárat előtt, és 14 másodpercen keresztül várakozott, mielőtt visszatért a pályára. Ezzel pedig felmerült, hogy megszegte a sportszabályzat 37.5-ös pontját, és indokolatlanul lassú volt.
A meghallgatás során a csapat képviselői kiemelték, hogy pilótájuk azért várakozott, hogy legyen elég helye a pályán, de a hatalmas forgalom miatt ez a különbség már az 5-ös kanyarra elveszett. Ezzel párhuzamosan a mögötte lévő autó ekkor 12 másodpercre volt tőle. A sportfelügyelők elismerték, hogy Verstappen nem szerzett előnyt, de hozzátették, hogy manővere negatívan érinthette a mögötte lévőket, ugyanakkor kiemelték, hogy ki lehetett volna kerülni a Red Bullt. Az ítélet végül megrovás lett, amelyben a 25 éves versenyző először részesült idén.
Nem sokkal később Verstappen ismét nehéz helyzetbe került, amikor a kivezető kör során jó néhányan feltorlódtak, és óriási volt a forgalom, miközben mások már a gyorskörület teljesítették. Logan Sargeant utol is érte a bolyt, és úgy tűnt, hogy a 17-es és a 18-as kanyar között Verstappen valamelyest akadályozza a Williams újoncát.
Red Bull-dráma és hatalmas baleset borzolta a kedélyeket a szingapúri időmérőn
A „vádlott” azzal védekezett, hogy ment a helyezkedés, és jobbról, illetve balról is megelőzték őt, így azt érezte a legbiztonságosabbnak, ha marad ahol van, és a jobb oldalán hagy egy autónyi helyet, máskülönben megítélése szerint ütközést kockáztatott volna. Az amerikai pilóta pedig megvédte ellenfelét, és kijelentette, volt elég helye, ennélfogva nem gondolja, hogy a címvédő hibát követett el. Mindez a sportfelügyelőket is meggyőzte, és ebben az ügyben felmentették Verstappent.
A legegyértelműbbnek tűnő eset a Q2-ben történt, amikor Cunoda Juki a 3-as és a 4-es kanyar között utolérte a 47-szeres futamgyőztest, aki ugyan elmozdult balra az ideális ívről, de ezt már túlságosan későn tette. A Spanyol Nagydíj hétvégéjén Pierre Gasly kétszer háromhelyes rajtbüntetést kapott, miután nagyon hasonló módon feltartotta előbb Carlos Sainzot, majd pont Verstappent, így nehezen lehetett látni, hogy utóbbi hogyan kerüli el a hátrasorolást.
A meghallgatás során Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója elismerte, hogy kommunikációs hiba történt, és túl későn szóltak a kétszeres világbajnoknak. Ami a másik oldalt illeti, bár a japán pilóta a rádióban érthető módon kifakadt, a meghallgatáson már nem vett részt. Ez bizonyos szempontból nem is meglepő, hiszen az AlphaTauri is a Red Bull tulajdonában van, a bikásoknak pedig nem áll érdekükben, hogy az egyik pilótájuk nehezebb helyzetbe kerüljön egy másik miatt.
A sportfelügyelők végül Verstappen esetében ugyanazt az ítéletet hozták, mint az első incidensnél, a Red Bullt viszont ötezer euró befizetésére kötelezték. Hogy miért ítélték meg másképp, mint Gasly eseteit, arra talán az az egyetlen magyarázat, hogy ott a sértett mindkétszer jóval közelebb került a francia pilótához, mint Cunoda az RB19-eshez. A címvédőnek egyébként nincs több megrovása, így nem kell aggódnia, hogy összegyűlik az öt, amiért automatikusan tízhelyes rajtbüntetés járna. A döntéshozók egyébként egy másik esetben is hasonló ítéletet hoztak: Sargeant megkapta első megrovását, a Williamsnek pedig ugyancsak ötezer eurót kell fizetnie Lance Stroll feltartásáért.