back to top
2024. november 22. 09:31

KezdőlapF1Hamilton másként döntött volna Russell helyében, és egy dologban javulni akar

Hamilton másként döntött volna Russell helyében, és egy dologban javulni akar

-

Lewis Hamilton az 5. helyről rajtolva a 3. helyen fejezte be a Szingapúri Nagydíjat, összességében tehát nem panaszkodhat. Ám amennyiben jobb helyen végez az időmérőn, akár másként is alakulhatott volna a futama.

Alighanem célig tartó vonatozás maradt volna a forgatókönyv az idei Szingapúri Nagydíjon, ha a Mercedes nem kockáztat, és hívja ki mindkét pilótáját egy második kerékcserére, hogy a megspórolt új közepes gumiszetten visszazárkózzanak az élen haladókra, és a tempóelőnyt kihasználva megpróbálhassák megnyerni a versenyt. Ez végül nem jött össze, mert bár a 2. helyről kereket cserélő George Russell a 3., a mögül kiálló Lewis Hamilton pedig a 4. helyig jött fel, Carlos Sainz mesterien használta fel Lando Norrist arra, hogy védje az első helyét, amivel magának és a McLaren pilótájának is segített.

Drámai befejezést hozott a Mercedes merész húzása, a Ferrari szakította meg a Red Bull győzelmi sorozatát

Hamilton azonban utólag is helyes döntésnek tartja, hogy bevállalták az extra kerékcserét, noha abban nem biztos, hogy csapattársa helyében ő ezt tette volna. „Vállalnunk kellett a kockázatot, hogy legyen esélyünk megpróbálni elmenni ezek mellett a srácok mellett és támadni a győzelemért – nyilatkozta a hétszeres világbajnok az FIA futam utáni sajtótájékoztatóján. – Szerintem igen jó volt a tempónk, és a csapat nagyszerű munkát végzett. Nem tudom, szerintem George helyében, aki akkor a második helyen haladt, talán kint maradtam volna, és legalább a McLarent magam mögött tartom. De adtunk egy esélyt [a győzelemnek], és nagyon szórakoztató volt levadászni ezeket a srácokat.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is úgy vélte, hogy jól tették, hogy kockáztattak, még ha így végül rosszabb eredményt is értek el, mintha nem teszik.

„Abszolút ez volt a helyes döntés – idézi a Racefans az osztrákot. – A második és az ötödik, vagy talán a második és a negyedik helyen végezhettünk volna, de meg akartuk nyerni a versenyt, úgyhogy kockáztattunk, és bármikor újra megtenném.”

„Algoritmusok és valószínűségek alapján döntünk a háttérben. Matematikusok, tudósok és stratégák dolgoznak azért, hogy a legjobb megoldással álljanak elő. Aztán vannak ennél egyszerűbb, versenyző elmék, akik megpróbálják megtalálni a legjobb kompromisszumot.”

Nehezen találta a szavakat az utolsó körben kieső Russell, szerinte nagyon kicsin múlt a győzelme

 

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy amennyiben Hamilton van előrébb, sikerrel járhatott-e volna a Mercedes, hiszen a 38 esztendős veterán egyértelműen gyorsabb volt Russellnél.

„A köridejeink alapján szerintem körönként úgy fél másodperccel – felelte az erre vonatkozó kérdésre.  – De szerintem ez csak… Annyira nehéz előzni itt, úgy másfél másodperccel kell gyorsabbnak lenni az elöl haladónál. Ami igazán meglepő volt, hogy a kemény gumi nem lassult be annyira, amennyire azt gondoltuk, hogy be fog, miközben a mi gumijaink sokat lassultak attól, hogy próbáltuk ledolgozni a hatalmas lemaradást.”

Kívülről nézve talán ésszerű lett volna megcserélni a két fekete autót, hogy Hamilton is megpróbálkozhasson Norris megelőzésével, ám valószínűleg jól döntöttek a Mercedesnél, hogy nem léptek rá erre az útra, mert egyrészt nagyon kevés kör volt már hátra, másrészt Russellt biztosan nem lett volna egyszerű rábírni arra, hogy adja át a helyét a nála gyorsabb csapattársnak. Így viszont nemcsak előre, hanem hátrafelé is kellett figyelnie.

Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Fotó: Jiri Krenek/Mercedes

Hamilton azonban összességében gyengébb időmérős teljesítményében (az 5. rajtkockát szerezte meg, míg Russell a 2.-at) látja az okát annak, hogy nem tudott a győzelemért harcolni, és elismerte, hogy ezen a téren jobb teljesítményt kell nyújtania.

„Carlosnak ma nagyon jó volt a tempója, ezért nem mondhatom, hogy könnyű lett volna nyerni, de az autónk nagyon erős volt. Szerintem, ha tegnap jobb helyre kvalifikálok, akár a harmadik helyre, akár az első sorba, akkor talán jobb helyzetben lettünk volna. Akkor csapatként jobban tudtunk volna összedolgozni. De amikor egy kicsit több választja el a két autót, akkor nagyon nehéz lesz két pilótával felvenni a harcot egy másik csapatból. Úgyhogy ezen a téren jobb munkát kell végeznem. De igazán hálás vagyok mindenkinek a folyamatos kemény munkájáért. Nagyszerű kiállásokat csináltak a srácok a garázsból, és hiba nélkül hozták le a hétvégét. És a stratégia és minden más is jó volt, úgyhogy szerintem fejlődünk, csak folytatnunk kell a munkát.”

Friss