2024. május 03. 14:57

KezdőlapF1Drámai befejezést hozott a Mercedes merész húzása, a Ferrari szakította meg a...

Drámai befejezést hozott a Mercedes merész húzása, a Ferrari szakította meg a Red Bull győzelmi sorozatát

-

Carlos Sainz nyerte a Szingapúri Nagydíjat Lando Norris és Lewis Hamilton előtt, miután az élen álló párost üldöző George Russell a falban kötött ki. Max Verstappen, a Red Bull és Fernando Alonso nagy sorozata is megszakadt.

Lance Stroll nélkül rendezték meg a Szingapúri Nagydíjat, ugyanis a kanadai pilóta nem indult el a futamon, miután az időmérőn nagyon összetörte az Aston Martint. A pole pozíciót zsinórban a második alkalommal Carlos Sainz szerezte meg, George Russell és Charles Leclerc előtt, de a negyedik Lando Norrisnak és az ötödik Lewis Hamiltonnak is lehettek győzelmi reményei. Max Verstappen ellenben csak a tizenegyedik helyről indulhatott, csapattársa, Sergio Pérez pedig a tizenharmadik pozícióból kezdte meg a versenyt. Csou Kuan-jü a bokszból kezdte meg a 62 körös viadalt.

Red Bull-dráma és hatalmas baleset borzolta a kedélyeket a szingapúri időmérőn

A mezőny nagy része a közepes keverékeken kezdett, de azért volt jó néhány eltérés. Leclerc, Cunoda Juki és Oscar Piastri a lágyakat, míg Valtteri Bottas és a Red Bullok a keményeket választották. Ezen választások sikeressége előzetesen nagyban függött az esetleges biztonsági autós fázisok időzítésétől.

Sainz jól jött el, Leclerc viszont a lágyabb gumikon lerajtolta Russellt, akit Hamilton is megelőzött, igaz, ehhez le kellett mennie a pályáról. Norris visszaesett az ötödik helyre, Verstappen pedig egy pozíciót javított azzal, hogy lerajtolta Liam Lawsont, és feljött a tizedik helyre.

Még az 1. körben Cunoda Juki defekt miatt megállt, így számára ismét nem tartott sokáig tartott a futam. Safety Carra azonban nem volt szükség, mert biztonságos helyen szállt ki az AlphaTauriból. Verstappen időközben Nico Hülkenberget is maga mögé utasította, míg Hamilton visszaengedte Russellt, de Norris szerint ezt vele is meg kellett volna tennie.

A 3. körben Verstappen a másik Haas ellen is próbálkozott, ám Kevin Magnussen keményen védekezett ellene, így a címvédőnek nem sikerült újabb pozíciót javítania. Valamivel előrébb Hamilton visszaengedte Norrist, így a McLaren versenyzője ismét a negyedik helyen haladt.

Magnussen egészen a 6. körig védekezett sikeresen Verstappen ellen, ám ekkor a címvédő sikeresen bebújt mellé, és elvette előle a nyolcadik helyet. Ezt követően Esteban Ocont vehette üldözőbe, akit néhány körön belül 1 másodpercre megközelített, de aztán újra leszakadt az Alpine versenyzőjéről, aki egyébként közvetlenül Fernando Alonso mögött haladt.

A 14. körre a Ferrarik között 2 másodperc fölé nőtt a különbség, Russell pedig egyre inkább megközelítette Leclerc-t. Egy körrel később viszont a monacói versenyző megfutotta a futam addigi leggyorsabb körét, vagyis a gumijai még nem fogytak el. Utána viszont arra kérték, hogy maradjon le Sainztól, így jelentősen megnőtt a lemaradása.

A 20. körben aztán Sargeant hozta meg a fordulatot, aki az 5-ös kanyarban a falnak ment. Bár vissza tudott tolatni, és eljutott a bokszutcáig, annyi törmeléket szórt szét a pályán, hogy beküldték a a biztonsági autót. A mezőny nagy része kiment, csak azok nem, akik a keményeken rajtoltak. Verstappen ezzel feljött a második helyre, Pérez pedig a negyedikre. Leclerc Russell-lel és Norrisszal is pozíciót bukott, miután a Ferrari nem engedhette vissza időben a Russell mögött álló Hamilton miatt. Alonsónak szintén nem jött ki a lépés, hiszen amikor be akart menni, túlcsúszott a vonalon, amelyet így ismét kereszteznie kellett, aminek következtében 5 másodperces büntetést kapott.

Sainz magabiztosan elment, és hamar kikerült Verstappen DRS-éből. A holland pilótát aztán nem meglepő módon a sokkal frissebb keményeken lévő Russell támadta, és sikerült is megelőznie, ahogyan Norris is elment Pérez mellett. A mexikói versenyző Hamiltonnal szemben is pozíciót veszített, ám az előzés során összeértek. Előttük Norris Verstappen mellett is elment, aki így visszaesett a negyedik pozícióba.

Pérezt aztán Leclerc is maga mögé utasította, miközben a mexikói pilóta arra panaszkodott, hogy Hamilton a pályán kívül ment el mellette, ezért vissza kellene adnia neki a pozíciót. A 27. körben a másik Red Bull is visszaesett, ugyanis Hamilton megelőzte Verstappent, majd nem sokkal később Leclerc is elment a címvédő mellett.

Sainzot még az újraindítás előtt arra kérték, hogy menjen lassan, és ennek eleget is tett, nem húzott el a többiek elől. Ennek következtében Norris és Hamilton is megérkezett rájuk, és a 31. körben mindannyian DRS-en belül voltak. Hosszabb távon azonban ez nem volt tartható, így mindannyian visszavettek picit, aminek következtében Leclerc is megérkezett rájuk.

Alonso körökön keresztül beragadt Pérez mögé, majd a 37. körben próbálkozott, de annak sem lett jó vége. A mexikói pilóta ugyanis kivédekezte a támadást, az Aston Martin versenyzője pedig ritmust veszített, és Ocon is elment mellette. Ezután a francia pilóta próbálkozhatott a Red Bull ellen, és két körrel később sikerrel is járt, így feljött a hetedik helyre. Pérez a kör végén ki is állt közepesekért, ám az utolsó helyre esett vissza.

A következő körben Verstappennek is véget ért a szenvedés, és ő is megkapta a sárga oldalfalú abroncsokat. A holland pilóta a tizenötödik pozícióba esett vissza, mivel egyrészt sokkal gyorsabb volt a kiállása, másrészt ugyanabban a körben Bottas is kiment új abroncsokért.

A 43. körben aztán jött az újabb dráma, ugyanis Ocon autója a bokszbejárat előtt megállt. Ennek következtében virtuális biztonsági autó volt érvényben, ám az élmezőny tagjai az elején nem mentek ki. Ellentétben a két Williamsszel és Magnussennel, utóbbi ráadásul lágyakat kapott.

A 44. kör végén azonban Russell és Hamilton is kiment a bokszutcába, ahogyan a büntetését letöltő Alonso is. A Mercedesek kiállása jól sikerült, ellentétben az Aston Martinéval, hiszen a spanyol pilóta rengeteg időt töltött a bokszban, ráadásul időközben ismét zöld zászló volt érvényben.

Russell körülbelül 13 másodperces hátrányban vehette üldözőbe Leclerc-t, Hamilton pedig további 5 másodperces lemaradásban volt csapattársa mögött. Alonsónak aztán még rosszabbra fordult a futama, ugyanis a 19-es kanyarban kiment a bukótérbe, és visszaesett az utolsó helyre. Verstappen eközben megelőzte Csout, így visszatért a pontszerző helyekre. A holland pilóta aztán a 48. körben Hülkenberget is maga mögé utasította, majd az 50. körben Lawson mellett is elment.

Russell sokkal gyorsabb volt Leclerc-nél, és az 53. körben sikerült is megelőznie őt, hogy aztán a következőben Hamilton is megtegye ugyanezt. Ezt követően üldözőbe vehette az élen autózó párost, amelynek tagjait egyébként körülbelül 1 másodperc választott el egymástól.

Az 59. körben Russell meg is támadta honfitársát, ám Norris meg tudta tartani a második helyet, miközben Sainz szándékosan olyan közel tartotta magához, hogy legyen DRS-e. Az utolsó körben jött az igazi dráma, ugyanis Russell elmérte a féktávot, és a falban kötött ki. Innentől kezdve nem változott az első három sorrendje, így Sainz nyert Norris és Hamilton előtt.

Leclerc lett a negyedik, de Verstappen annyira megközelítette őt a végén, hogy a végén csak 264 ezred volt a különbség. A címvédőnek ezzel véget ért a győzelmi és a dobogós sorozata, ahogyan a Red Bullnak is. Mögötte Gasly, Piastri, Pérez, Lawson és Magnussen lett az első tíz sorrendje, a tizenötödik Alonso pedig idén először nem szerzett pontot.

Friss