A Red Bull zsenije felidézte, hogy 2014-ben mit mondott neki a Renault vezérigazgatója, ami miatt egyeztetésekbe kezdett a Ferrarival.
Adrian Newey, a Red Bull tervezőguruja a Beyond the Grid podcast legutóbbi vendégeként arról is beszélt, hogy miért nem csatlakozott a Ferrarihoz 9 évvel ezelőtt, amikor a maranellói istálló legutóbb (legalábbis, amiről tudunk) hívta, illetve mondott két nevet, akikkel szívesen dolgozott volna együtt pályafutása alatt.
A most 64 esztendős szakemberről eddig is köztudott volt, hogy a Ferrari többször is megpróbálta leigazolni, először még akkor amikor az 1980-as évek második felében az IndyCarban dolgozott. Ezután 1993-ban, majd 2014-ben keresték őt meg, elmondása szerint pedig a 93-as csapatváltás „nagyon csábító volt.”
Éjszakán át kellett győzködni a Red Bull csapatfőnökét, hogy ne szerződjön a Ferrarihoz
Végül egyszer sem ment, ami részben annak köszönhető, hogy nem akarta áttenni a teljes életét Olaszországba. Ekkor Tom Clarkson, a podcast házigazdája megkérdezte tőle, hogy nem tudott-e volna úgy dolgozni, mint a maranellóiaknál két ízben is tevékenykedő John Barnard, aki meggyőzte az olaszok vezetését, hogy Angliában létesíthessen tervezőirodát.
„Soha nem kérdeztem ezt meg, és nem is hiszek benne – zárta rövidre Newey. – Ha beszállsz, a Ferrari egy olasz csapat. Tudom, hogy van egy testvércsapatunk [az AlphaTauri Faenzában, amely Angliában levő szélcsatornát használ], de nem hiszek a koncepcióban, hogy kutatás-fejlesztési központod legyen egy teljesen más helyen, mint ahol a versenycsapat van.”
Emellett 2014-ben Newey saját elmondása szerint nem is igazán akarta elhagyni a Red Bullt, csak elkeseredett amiatt, ahogyan a Renault hozzáállt a hibrid-korszak kezdetével egybeeső visszaeséséhez.
Schumacher neve is eltántoríthatta az F1 zsenijét attól, hogy a Ferrarihoz szerződjön
„A 2014-es egyeztetéseimet a Ferrarival csakis a frusztráció vezérelte. Tényleg nem akartam elmenni, de abban a helyzetben voltunk, hogy a Renault nem csinált versenyképes turbó-hibrid motort – ecsetelte Newey. – Ez az első évben megesik, rendben, újak a szabályok, mind követünk el hibákat. De elmentünk Carlos Ghosn [2018-ban letartóztatott, 2019 vége óta szökésben levő korábbi Renault-vezérigazgatóhoz] Christian [Hornerrel] és Helmut [Markóval], és megpróbáltunk nyomást helyezni rá, hogy emelje meg a költségvetést. Ghosn válasza az volt, hogy »Nos, engem nem érdekel a Forma-1, csak azért veszek részt benne, mert a marketingeseim azt mondják, hogy részt kell vennem.« Annyira nyomasztó volt a helyzet.”
Newey azonban végül maradt, noha a Renault-motorokkal soha többet nem lett világbajnok a csapat, az új sikerkorszak eljöveteléhez pedig arra volt szükség, hogy 2019-től Honda erőforrásokra váltsanak.
Arra a kérdésre, hogy bánja-e, hogy nem csatlakozott valamikor a Ferrarihoz, a következőt felelte: „Emocionálisan bizonyos mértékig azt hiszem, igen. De például Lewis [Hamiltonnal] vagy Fernando [Alonsóval] dolgozni is mesés lett volna, de soha nem történt meg. Olykor a körülmények így alakulnak.”